אלפבית עקפה את התחזיות: ההכנסות מפרסום זינקו ב-69%
אלפבית עקפה את התחזיות: ההכנסות מפרסום זינקו ב-69%
החברה האם של גוגל רשמה ברבעון השני הכנסות של 61.88 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 56.19 מיליארד דולר; ברקע, ההכנסות הכוללות מהפרסום זינקו ל-50.44 מיליארד דולר; הרווח הנקי עמד על 27.26 דולר למניה לעומת תחזיות השוק לרווח של 19.24 דולר למניה; ההכנסות מפרסום ביוטיוב ובענן היו מעט מעל לתחזיות
אלפבית, החברה האם של גוגל, עקפה את תחיזות האנליסטים בשוק: רשמה ברבעון השני הכנסות של 61.88 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 56.19 מיליארד דולר; הרווח הנקי עמד על 27.26 דולר למניה לעומת תחזיות השוק לרווח של 19.24 דולר למניה. המניה מטפסת במסחר המאוחר ב-3%. שווי השוק של אלפבית - 1.8 טריליון דולר.
ההכנסות מפרסום זינקו ב-69% ל-50.44 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום ביוטיוב היו מעט מעל התחזיות - 7 מיליארד דולר לעומת 6.37 מיליארד דולר. יחד עם זאת מדובר בזינוק של 83% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. גם ההכנסות משירותי הענן היו מעט מעל לצפי האנליסטים בשוק - 4.33 מיליארד דולר לעומת 4.4 מיליארד דולר.
כזכור, ברבעון הראשון אלפבית ניפצה את התחזיות: ההכנסות עמדו על 55.31 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 51.51 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה עלה ב-162.3% ל-17.93 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה רווח של 10.72 מיליארד דולר.
בתחילת אפריל השנה בית המשפט העליון של ארה"ב קיבל את עמדת גוגל בעימות הקניין הרוחני המתמשך מול אורקל, הנוגע לתוכנות ההפעלה של האנדרואיד. הדיון עסק בקוד של 12 אלף שורות שבו השתמשה גוגל על מנת לפתח את האנדרואיד, ושאותו העתיקה מממשק שפיתחה Sun Microsystems – חברה שנרכשה על ידי אורקל בשנת 2010.
בית המשפט נדרש להתמודד עם שאלה עקרונית - איזה סוג של קוד מוגן תחת חוקי הקניין הרוחני של ארה"ב. אורקל דרשה פיצוי של 9 מיליארד דולר על השימוש בקוד שפיתחה החברה שרכשה וגוגל מצידה טענה כי השימוש בקוד נעשה תחת הדוקטרינה של שימוש הוגן, ומכאן שאינו מקים אחריות לתשלום.