סגור
חנות קסטרו
חנות קסטרו (צילום: אסיה רביבו)

קסטרו חותמת רבעון שני עם צניחה של 38% ברווח הנקי

הרווח הנקי של חברת האופנה הסתכם ב-31 מיליון שקל; ברקע, בין היתר, מס חברות בגובה 8.5 מיליון שקל ששולם ביוני 2022 במסגרת הסכם שומה עם רשויות המס, בגין דיבידנד של 84 מיליון שקל שחילקה החברה לבעלי המניות

קסטרו סיכמה את המחצית הראשונה של 2022 עם מכירות של 772 מיליון שקל, צמיחה של 10%. את הרבעון השני לבדו סיימה החברה עם עלייה נמוכה יותר של 7% במכירות - 470 מיליון שקל, שנבעה מעלייה של 6.8% במכירות החנויות הזהות. ברבעון השני עלה הפדיון למ"ר בחנויות זהות ל-1,768 שקל למ"ר וזאת ביחס לפדיון של 1,654 שקל למ"ר ברבעון מקביל 2021.
קבוצת קסטרו הודיס מונה 362 חנויות ודוכנים בישראל, ובנוסף 9 חנויות ודוכנים בחו"ל של קרולינה למקה באמצעות זכיינים.
הרווחיות הגולמית של קסטרו נשחקה ברבעון ל-59.7% לעומת 36.9% ברבעון המקביל, בעקבות העמקת ההנחה הממוצעת שהעניקה החברה ללקוחות וכן מעליית שער הדולר והתייקרות עלויות השילוח. הרווח הגולמי נותר זהה לרבעון מקביל ועמד על 280 מיליון שקל.
מנגד, גדלו הוצאות המכירה והשיווק של החברה גדלו ב-8% (שיעורן מהמכירות נותר זהה לרבעון המקביל) והוצאות הנהלה וכלליות ב-30%. הוצאות אלו ביחד עם שחיקת הרווחיות הגולמית, פגעו ברווחיות התפעולית שירדה ל-10.18% לעומת 18.8% ברבעון המקביל.
קסטרו רשמה ירידה של 42% ברווח התפעולי ל-48 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסה של כ-9 מיליון שקל בגין ביטול ירידת ערך מותג והכנסה נוספת של 3.5 מיליון שקל בגין מענקים שניתנו לה עבור תקופת הקורונה. הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון ב-38% והסתכם ב-31 מיליון שקל. הרווח הנקי של קסטרו הושפע בין היתר ממס חברות בגובה 8.5 מיליון שקל ששולם ביוני 2022 במסגרת הסכם שומה עם רשויות המס, בגין דיבידנד בסך 84 מיליון שקל שחילקה החברה לבעלי המניות.
במקביל לפרסום הדוח, הודיעה קסטרו כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם FLY CARD, כרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל-על (שמונה כ-2.5 מיליון חברים). במסגרת השת"פ, בעלי כרטיס אשראי פליי קארד יצברו פי 5 נקודות טיסה ממותגי קבוצת האופנה.