סגור
מובילאיי אינטל Mobileye
מכונית של מובילאיי (Photo: Mobileye, an Intel Company)

מקזזת הפסדים: אינטל שוקלת למכור חלק מאחזקותיה במובילאיי

כך לפי פרסום בבלומברג; ענקית השבבים, שנמצאת בעיצומה של תוכנית התייעלות, מחזיקה כיום ב-88% מהחברה הישראלית, ותבצע מהלך המכירה בשוק הציבורי או באמצעות עסקה עם צד שלישי; מאז סוף 2023 סובלת מובילאיי מירידה בביצועיה העסקיים

אינטל שוקלת למכור חלק מאחזקותיה בחברת הנהיגה האוטונומית הישראלית מובילאיי, כדי לקזז את הפסדיה, כך על פי בלומברג.
אינטל מחזיקה כיום ב-88% ממובילאיי, ולפי הפרסום תמכור חלקים מאחזקותיה בשוק הציבורי או באמצעות עסקה עם צד שלישי. מובילאיי איבדה 70% משווי השוק שלה מאז תחילת השנה, וירדה להערכת שווי של מעט יותר מ-10 מיליארד דולר. מדובר בשווי נמוך מ-15 מיליארד הדולר אותם שילמה אינטל על רכישתה ב-2017, לפני שהחליטה לחזור להנפיק אותה לציבור ב-2022.
מובילאיי, שנוסדה ע"י פרופסור אמנון שעשוע וזיו אבירם, היא חלוצה בתחום כלי הרכב האוטונומיים. היא מוכרת מערכות שהופכות את הנהיגה לכמעט אוטונומית, במיוחד ליצרניות רכב וספקיות רכיבים ליצרניות. מאז סוף 2023 החברה סובלת מירידה משמעותית בביצועיה העסקיים, שאינה קשורה למלחמה בישראל ונובעת בעיקר מאתגרים מכיוון השוק הסיני. מובילאיי כבר הורידה את תחזיותיה מספר פעמים, ועל פי התחזית האחרונה מלפני כחודש, היא צפויה לסיים את 2024 עם הכנסות של כ-1.6 מיליארד דולר בלבד – בערך מיליארד פחות מהתחזית המקורית של 2.6-2.9 מיליארד.
מובילאיי צפויה לערוך ישיבת דירקטוריון בהמשך החודש בניו יורק, שבמהלכה צפוי דיון בתוכניותיה של אינטל. נציג של אינטל אמר לבלומברג: "אנו ממוקדים ביצירת ערך למשקיעים ונבצע את התכנית שחשפנו בחודש שעבר כדי להאיץ את צמיחת הרווח וליצור אינטל רזה, פשוטה ויותר מצליחה בשביל העתיד".
אינטל, שמצאה עצמה במצב קשה, אמורה להשלים את תוכנית הפיטורים שלה עד סוף אוקטובר, על פי דיווח של רויטרס. החברה, שהודיעה על פיטורים של 15% מכוח העבודה שלה, צפויה לסיים את המהלך לפני הדיווח על רווחיה לרבעון הנוכחי. המהלך מגיע גם בשעה החברה שבסיסה בסנטה ברברה נאבקת באתגרים פיננסיים והפסד של 7 מיליארד דולר בעסקי השבבים שלה, שהם חלק מרכזי מאסטרטגיית השינוי של המנכ"ל פט גלסינגר.