סגור
מטה בנק ישראל ירושלים
מטה בנק ישראל בירושלים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulu)

השקל מאבד גובה לקראת החלטת בנק ישראל מחר: היורו ב-4.11 שקלים

הדולר מטפס ב-0.5% לעומת שערו היציג אתמול בצהריים ונסחר תמורת 3.68 שקלים, היורו עולה גם הוא ב-0.5% לעומת השער היציג; הראל פיננסים: בנק ישראל ישאיר מחר את הריבית ללא שינוי. אך אנו צופים ירידה מהירה יותר בריבית בשנה הקרובה לעומת התחזיות

השקל נחלש היום (ג') בשוק המט"ח המקומי, לקראת החלטת הריבית של בנק ישראל מחר.
הדולר מטפס ב-0.5% לעומת שערו היציג אתמול בצהריים ונסחר תמורת 3.68 שקלים, היורו עולה גם הוא ב-0.5% לעומת השער היציג אתמול ונסחר ברמה של 4.11 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים נסחרים הדולר והיורו ביציבות ברמה של 1.116 דולר ליורו.
בנק ישראל בראשות הנגיד אמיר ירון צפוי להותיר מחר את הריבית במשק בשיעורה הנוכחי - 4.5%.
אם הבנק אכן ישאיר את הריבית ללא שינוי, "תהיה זו הפגישה החמישית ברציפות שבה הבנק יישאר בהמתנה, לאחר תחילת מחזור הקלה של 25 נקודות בסיס בחודש ינואר", כתבו הבוקר כלכלני דויטשה בנק.
"אי ודאויות גיאופוליטיות מוגברות על רקע שיחות מתמשכות על הפסקת אש בעזה, פרמיית סיכון גבוהה וסביבה אינפלציונית עולה, צפויות להוביל את הבנק לשמור על עמדתו הזהירה גם בפגישה זו, על אף העובדה שהפעילות הכלכלית המשיכה להישאר מתחת לפוטנציאל הצמיחה שלה ברבעון השני".
בהראל ביטוח פיננסים מעריכים שאמנם בנק ישראל לא יוריד את הריבית בקרוב, בשונה ממקבילו בארה"ב, אך הירידה - כשתגיע - תהיה מהירה יותר ממרבית התחזיות.
"בניגוד לאישורו של הנגיד האמריקאי בנאומו ביום שישי ש'הגיע הזמן' להתחיל ולהוריד את הריבית, המצב בארץ שונה", כתב עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל.
"האינפלציה מעל ליעד של 3%, המלחמה נמשכת והממשלה עדיין לא סגרה את התקציב לשנה הבאה – כל אלו יחייבו את בנק ישראל להותיר מחר את הריבית ללא שינוי.
"יחד עם זאת, במבט קדימה על רקע החולשה במנועי הצמיחה של המשק בשילוב הפחתות הריבית בעולם בדגש על ארה"ב וגוש היורו בשבועות הקרובים, אנו צופים ירידה מהירה יותר בריבית בשנה הקרובה בהשוואה לציפיות כרגע בשווקים ולתחזית בנק ישראל האחרונה".