סגור
שטרות שקל שקלים אילוסטרציה
שטרות שקלים (צילום: REUTERS/Nir Elias/Illustration/File Photo)

שוק המט"ח: הדולר מתחזק ונסחר ב-3.67 שקלים

המטבע האמריקאי מטפס ב-0.5% לעומת השקל, היורו עולה ב-0.3% לרמה של 4.05 שקלים, בשווקים הבינלאומיים נחלש היורו ב-0.3% ל-1.1 דולר; בשוק האמריקאי ממתינים לנתוני התעסוקה בסוף השבוע, שיסמנו כיוון בנוגע להחלטת הריבית של הפד

השקל נחלש היום (ג') בשוק המט"ח המקומי, לאחר המסחר הדליל אתמול לנוכח החופשה בשוקי ארה"ב והשביתה החלקית בישראל.
הדולר מטפס ב-0.5% ל-3.67 שקלים, היורו מתחזק ב-0.3% ונסחר תמורת 4.05 שקלים.
בשווקים הבינלאומיים נחלש היורו ב-0.3% מול הדולר וצמד המטבעות נסחר ברמה של 1.1 דולר ליורו.
בארה"ב מחכים לנתוני התעסוקה שיתפרסמו בסוף השבוע, ועשויים לתת כיוון בנוגע להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב. הפד מאותת על כך שיוריד את הריבית בפגישתו הקרובה באמצע ספטמבר, ולנתונים משוק העבודה עשויה להיות השפעה על החלטתו.
לפי צ'רו צ'ננה (Charu Chanana), ראש אסטרטגיית המטבעות בסאקסו, נתוני התעסוקה השבוע יהיו גורם מכריע בהכרעה בין הורדת ריבית של 25 נקודות בסיס להורדה של 50 נקודות בסיס.
"אם הנתונים יישארו חזקים, סביר יותר שנראה הורדה של 25 נקודות בסיס", אמרה צ'ננה. "עם זאת, חולשה במספר המועסקים במגזר הלא חקלאי עשויה לדחוף את שוק הריבית קרוב יותר לתמחור הורדה של 50 נקודות בסיס".
סביבת המאקרו בארה"ב אינה תומכת בהפחתת ריבית מהירה, אלא בהתאמה של הריבית הריאלית, כך אמר רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי. "שוק העבודה מתקרר אך בלא מעט מהפרמטרים התמונה לא משקפת הרעה משמעותית, והדבר מקבל חיזוק בנתוני הצמיחה הגבוהים יחסית", אמר גוזלן.
"כדי שהפד יחליט על האצה בקצב הפחתת הריבית באופן שמתומחר בשווקים תידרש הרעה משמעותית בשוק העבודה ולהערכתנו תמונת המצב הנוכחית לא תומכת בתרחיש זה. לכן מדיניות הפד בתקופה הקרובה צפויה להערכתנו לכוון להפחתת עוצמת הריסון המוניטרי, כלומר בהתאמה כלפי מטה של סביבת הריבית הריאלית בכדי שלא ליצר מדיניות מרסנת מדי".