סגור
בחנות של סבן אילבן ב יפן
בחנות של סבן אילבן ביפן (צילום: Soichiro Koriyama/Bloomberg via Getty Images)

החברה האם של סבן אילבן דחתה הצעת השתלטות של Couche-Tard הקנדית

לפי הודעת Seven & i, ההצעה, שעומדת על 14.86 דולר למניה, "לא עונה בצורה מיטבית" על האינטרסים של בעלי המניות; עוד לדבריה, היא לא מביאה בחשבון התנגדות אפשרית של הרגלטורים בארה"ב

חברת Seven & i Holdings היפנית, החברה האם של רשת חנויות הנוחות סבן אילבן (7-Eleven), דחתה הצעת השתלטות של חברת חנויות הנוחות הקנדית Alimentation Couche-Tard בטענה כי "אינה עונה בצורה מיטבית" על האינטרסים של בעלי המניות.
במסמכים שהוגשו לבורסות טוקיו נכתב כי החברה הקנדית הציעה לרכוש את החברה היפנית ב-14.86 דולר למניה.
סטיבן דאקוס, יו"ר הוועדה המיוחדת שהקימה Seven & i, להעריך את הצעת הרכישה, הגדיר אותה כמי שתוזמנה "בצורה אופורטוניסטית" וכזו ש"מעריכה בהערכת חסר משמעותית" של ביצועי החברה ועצמאותה.
בחודש אפריל, החברה הודיעה על תוכנית ארגון מחדש, שנועדה להגדיל את נוכחות סבן אילבן בעולם, ולהקטין את פעילות עסקי הסופרמרקטים המקרטעת שלה.
דאקוס כתב שגם אם Couche-Tard תגדיל את הצעתה באופן מאוד משמעותי, הדבר לא מביא בחשבון את "האתגרים הרבים והמשמעותים" שיעמדו בפני מהלך ההשתלטות מצד הרשויות בארה"ב.
עוד ציין כי הצעתה של החברה הקנדית לא כוללת לוח זמנים כלשהו ביחס להתמודדות עם הקשיים הרגולטוריים או האם החברה "מוכנה לנקוט בכל פעולה נחוצה" בעניין, כולל הליכים משפטיים. לדבריו, Seven & i שוקלת בכנות הצעות לטובתם של בעלי המניות, אך גם הזהיר שהיא תתנגד לכל הצעה שתקפח אותם.
המטה של סבן אילבן ממוקם באירווינג שבטקסס. Seven & i רכשה 70% ממנה בשנת 1991. היא מפעילה מעל 85 אלף חנויות ברחבי העולם.