סגור

REE צללה והפעם היו אלה משקיעי ה־PIPE שמשכו את הכסף שלהם

עוד איתות שלילי בספאק: מניית REE צללה הערב בוול סטריט בכמעט 34% במחזור חריג; הסיבה לצניחה החדה היא סיום תקופת החסימה על חלק מבעלי המניות

נפילת מניות הספאק על קרקע המציאות מתעצמת: מניית REE צללה הערב במסחר בוול סטריט ב-33.7% במחזור חריג. כבר בשעתיים הראשונות של המסחר ריכזה המניה מחזור גבוה פי 20 מהרגיל.


הסיבה לצניחה החדה היא סיום תקופת החסימה על חלק מבעלי המניות. בניגוד להנפקות הרגילות (IPO), שם מקובלת תקופת נעילה אחידה של 180 יום על המניות, בספאקים הסוגיה גמישה ובכל חברה נקבעות תקופות חסימה שונות.

2 צפייה בגלריה
REE Automotive
REE Automotive
REE Automotive
(צילום: REE Automotive)

REE, שהתמזגה לתוך ספאק לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר, איבדה יותר ממיליארד דולר משווייה בתוך חודש בלבד, ונסחרה היום סביב שווי 1.8 מיליארד דולר. גם הכניסה לוול סטריט של החברה, הפועלת בתחום הרכב החשמלי, לא היתה חלקה, לאחר ש־75% מהמשקיעים בספאק עצמו פדו את כספם במעמד אישור המיזוג עם REE והותירו בקופת הספאק 50 מיליון דולר בלבד.
ואולם, פדיון כספי הספאק הפך מאז לאירוע שגרתי. במיזוג של סלברייט, עוד ישראלית שהחלה להיסחר אתמול, משכו קרוב ל־90% מבעלי המניות בספאק את כספם. מה שחריג אצל REE ועלול לבשר על סנטימנט חדש בספאקים הוא שכעת מגיע תור משקיעי ה־PIPE לברוח, אלה שאמורים להיות לכאורה הידיים היציבות בהנפקה.

2 צפייה בגלריה
אינפו REE איבדה כיוון מאז ההנפקה
אינפו REE איבדה כיוון מאז ההנפקה
אינפו REE איבדה כיוון מאז ההנפקה

REE קיבלה 300 מיליון דולר ממשקיעי ה־PIPE, שמקבלים את החלטת ההשקעה כשידועה זהות החברה המתמזגת. בראשם היתה ענקית ההשקעות האמריקאית קוך תעשיות ותאגיד הרכב ההודי הענק מהינדרה. ל־REE אין עדיין הכנסות, וההנפקה נועדה לממן הקמת מפעלי ייצור והרכבת חלקי הרכב שפיתחה.