סגור
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר הפורום הכלכלי העולמי דאבוס 17.1.24
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר (צילום: REUTERS/Denis Balibouse)

דיווח: אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים

החברה סובלת מירידה בהכנסות ומאובדן נתח שוק, ומתקשה להציג תשובה מספקת לשבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה; הפיטורים יפנו הון לצורך בניית מפעלי ייצור חדשים ומתקדמים; מחר צפויה אינטל לפרסם את הדוח לרבעון השני של 2024

אינטל מתכננת קיצוצי ענק של אלפי משרות, במטרה להפחית עלויות ולפנות תקציבים למאמצי ההתאוששות וההחייאה של החברה – כך לפי דיווח של בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא שביקשו להישאר בעילום שם. אותם מקורות אמרו שייתכן שהחברה תציג את התוכנית כבר השבוע.
דובר של החברה סירב להגיב על הדיווח.
בשנים האחרונות סובלת החברה מירידה בהכנסות ומאובדן נתח שוק, ומתקשה להציג תשובה מספקת לשבבי הבינה המלאכותית (AI) הפופולריים של אנבידיה.
תחת המנכ"ל פט גלסינגר, מנסה אינטל לשקם את מעמדה באמצעות השקעות עתק במחקר ופיתוח ובבניית פעילות הפאונדרי (Foundry), ייצור שבבים שפיתחו חברות אחרות – מהלך שיכול להפוך את אנבידיה ממתחרה ללקוחה.
מהלכים אלו כרוכים בהשקעות של עשרות מיליארדי דולרים, בין השאר לצורך בניית מפעלי ייצור חדשים ומתקדמים. עתה, לפי בלומברג, מתכננת אינטל סבב פיטורים נרחב על מנת לפנות הון נוסף להשקעות אלו.
כיום מועסקים באינטל 110 אלף עובדים, לא כולל עובדי יחידות שנמצאות בהליך ספין-אוף. בין אוקטובר 2022 לסוף 2023 ביצעה אינטל קיצוצים בהיקף של 5% מכוח העבודה שמנה קודם לכן 124.8 אלף איש, מהלך שלהערכת החברה יחסוך לה 10 מיליארד דולר עד 2025.
מחר צפויה אינטל לפרסם את הדוח לרבעון השני של 2024. להערכת אנליסטים, ההכנסות יהיו זהות לאלו של הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, לחציון השני צופים אנליסטים עלייה צנועה של 3% ל-55.7 מיליארד דולר, הפעם הראשונה מאז 2021 שאינטל תדווח על עלייה בהכנסות.
עבור הרבעון הראשון דיווחה החברה באפריל על הכנסות של 12.7 מיליארד דולר והפסד של 400 מיליון דולר.