קסטרו הפסידה 26 מיליון שקל בשלושה חודשים
קסטרו הפסידה 26 מיליון שקל בשלושה חודשים
קבוצת האופנה הציגה כי ברבעון הראשון של 2022 הכנסות הקבוצה אמנם עלו ב-15%, אך היא עברה להפסד בין היתר בשל גל האומיקרון והתארכות החורף. בנוסף הציגה החברה באופן חריג את תוצאות אפריל, שמצביעות על מגמת שיפור, כדי להרגיע את המשקיעים
קבוצת האופנה קסטרו הודיס, כמו מתחרותיה בענף האופנה, מציגה רבעון ראשון לא חיובי שהושפע מגל האומיקרון ומהתארכות עונת החורף. הכנסות הקבוצה עלו אמנם ב-15%, אך החברה עברה להפסד של 26 מיליון שקל בעוד ברבעון מקביל הציגה רווח של 15 מיליון שקל.
בזכות הסגר בן 51 יום ברבעון מקביל ופתיחת חנויות חדשות ברבעון הנוכחי הציגה קבוצת האופנה עלייה בהכנסות שהסתכמו ב-302 מיליון שקל. כאמור, גל האומיקרון בתחילת הרבעון הקטין את מספר המבקרים בקניונים וגל הקור החריג בחודש מרץ השפיעו לרעה על המכירות.
החברה הציגה ירידה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות, בכלל מותגי הקבוצה, ל-1367 שקל בהשוואה לפדיון של 2297 שקל ברבעון מקביל אשתקד.
באפריל כבר נפתחו השמיים ומיליון איש יצאו מישראל. הציפייה הייתה כי המכירות ברשתות האופנה יקרסו אך קסטרו מציגה, באופן חריג יש לומר, את תוצאות חודש אפריל, שמיוחסות לרבעון השני של השנה, על מנת להרגיע את המשקיעים ולהראות שהאירועים ברבעון הנוכחי חריגים. עיתוי חג הפסח השנה היה בחודש אפריל, בדומה לשנת 2019 ובשונה משנת 2021 בה הוא חל בחודש מרץ. "בחודש אפריל בלבד, גדלו המכירות בחנויות הזהות לעומת אפריל 2021 במגזר אופנת ההלבשה, מגזר אביזרי האופנה ומגזר טיפוח וקוסמטיקה בכ-25%, 11% ו-17%, בהתאמה. הגידול במכירות בחודש אפריל 2022 תרם לרווח תפעולי ורווח נקי משמעותיים" אמר רון רוטר, מנכ"ל הקבוצה. "היו פה חודשיים קשים של גל אומיקרון שהשפיע מאד על המסחר. האומיקרון עשה נזק הרבה יותר מוריאנט הדלתא כי הוא היה יותר מדבק והתוצאה הייתה מאות אלפי אנשים בבידודים, מה שלא היה בדלתא. למרות שהאומיקרון היה וירוס יותר קל מבחינה רפואית, ההשלכה שלו הייתה יותר קשה מהדלתא שהיה בספטמבר-אוקטובר. ציינו את נתוני אפריל כדי להראות שברגע שהאומיקרון דעך וגם גל הקור, חזרנו לפעילות רגילה. באפריל היה חשש למסחר בגלל התמונות שראינו של המוני ישראלים בנתב"ג, אבל זה שהראנו עליה דו ספרתי באפריל, למרות ששנה שעברה היה בליץ של קניות אחרי הסגר, אותי זה מאד משמח ורואים שהשוק חוזר לעצמו מהר. נכון שברבעון הזה נפגענו אבל אני לא רואה את זה כמשהו אינהרנטי לפעילות".
התארכות החורף במרץ עיכבה את מכירת קולקציית הקיץ במחירים מלאים של תחילת עונה, והחברה מכרה פריטי חורף בהנחות של סוף עונה. לא רק שהצרכנים המעיטו לרכוש מעילים בחודש מרץ, מתוך ציפייה כי הקיץ קרב, אלא שהחברה התמודדה בנוסף גם עם התייקרות עלויות השילוח. כתוצאה מכך נשחקה הרווחיות הגולמית ב-4% ועמדה על 53%. הרווח הגולמי השתפר ב-6.6% כתוצאה מעליה במכירות ועמד על 160 מיליון שקל.
פתיחת החנויות מחדש בעוד ברבעון קודם נחסכו ממנה הוצאות ההפעלה בשל הסגר השפיעה לרעה על הרווח התפעולי. הוצאות שכר הדירה עלו ברבעון הנוכחי ב-10% ביחס למחזור והיוו 15% ממנו בעוד ברבעון מקביל בשל הסגר הוצאות שכר הדירה היוו 5%. העליה בהוצאות לצד הירידה במכירות החנויות הזהות, העבירו את קסטרו להפסד תפעולי של 27 מיליון שקל לעומת רווח של 26 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.