סגור

השליטה בסיבים האופטיים דחפה את רווחי בזק ב-10%

מספר המנויים בשירותי הסיבים האופטיים של בזק עמד בסוף הרבעון על 380 אלף, הגבוה בישראל; הכנסות בזק גדלו ב-10% ל-2.3 מיליארד שקל, הרווח הנקי עמד על 311 מיליון שקל; בעקבות צמצום החוב הפיננסי הודיעו חברות הדירוג מעלות ומידרוג על העלאת תחזית הדירוג של בזק ל'חיובית'

חיבור הסיבים האופטיים משך למעלה את תוצאות קבוצת בזק – על אף הירידה במנויי הטלפוניה, והירידה ברווח הנקי של פלאפון ויס, שנבעו מאספקת שירותים יקרים יותר.
נכון להיום מספר המנויים בסיבים של בזק עומד על 380 אלף, הגבוה ביותר בישראל - התשתית עצמה כבר מחוברת ל-1.75 מיליון משקי בית, שיכולים להצטרף גם הם כמנויים.
נכון לסוף הרבעון הראשון עמד מספר המנויים בסיבים של בזק על 351 אלף, לעומת 267 אלף בסוף 2022 ולעומת 124 אלף בסוף הרבעון המקביל בשנה שעברה. היקף הנגישות לתשתיות עמד בסוף הרבעון הראשון על 1.69 מיליון משקי בית, לעומת 1.5 מיליון בסוף 2022 ו-1.2 מיליון בסוף הרבעון המקביל.
הכנסות קבוצת בזק ברבעון הראשון של 2023 עמדו על 2.3 מיליארד שקל – הסכום הגבוה ביותר מאז שנת 2018 ועלייה של 2.4% מהרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA עמד על 926 מיליון שקל, 2% יותר מהרבעון הראשון של 2022. הרווח הנקי הסתכם ב-311 מיליון שקל, עלייה של 10% ביחס לרבעון המקביל.
הגידול בהכנסות אפשר לחברה להפחית ב-6% את החוב הפיננסי ל-5.3 מיליארד שקל - ירידה בעקבותיה הודיעו בתחילת השבוע חברות הדירוג מעלות S&P ומידרוג על העלאת תחזית הדירוג של בזק ל'חיובית'.
ההכנסה המרכזית של קבוצת בזק היא הפעילות הקווית, הכוללת שירותי אינטרנט, ענן וטלפוניה. זו הניבה ברבעון הכנסות של 1.1 מיליארד שקל 1.4% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בשירותים מתחום האינטנרנט עלו ב-10.4% ל-479 מיליון שקל. בה בעת, נמשכת מגמת נטישת קווי הטלפון הביתיים - הכנסות בזק מתחום הטלפוניה עמדו על 182 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון – ירידה של 17.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2022.
חברות הבת פלאפון ויס הציגו עלייה במספר הלקוחות, בהכנסות ובהכנסה הממוצעת מלקוח. הצמיחה במספר הלקוחות בדור 5 ובמכירת ציוד קצה (בעיקר מכשירים סלולאריים) הגדילה את הכנסות פלאפון ל-616 מיליון שקל, 2.7% יותר מהרבעון המקביל ב-2022. מתוך סכום זה, 171 מיליון שקל היו הכנסות מתחום מכירת ציוד הקצה – עלייה של 4.9% לעומת הרבעון אשתקד.
ההכנסה הממוצעת ללקוח עלתה ב-1 שקל ל-43 שקלים בחודש. עם זאת – ההוצאות התפעוליות של פלאפון עלו ל-568 מיליון שקל ברבעון הראשון – עלייה שמיוחסת לעדכון אגרות ועלויות רשת הסלולר, לצד התייקרות תעריפי החשמל .הרווח הנקי של פלאפון הסתכם ב-43 מיליון שקל, 21% פחות מהרבעון המקביל בשנה שעברה.
הסכמי התוכן החדשים של חברת yes עם דיסני+ ונטפליקס משכו לחברה לקוחות חדשים – מספר המנוייים עומד כעת על 580 אלף , עלייה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל. גם הכנסות החברה גדלו ל-329 מיליון שקל, 4.1% יותר מהרבעון המקביל. עם זאת, ההכנסה הממוצעת מלקוח של יס ירדה ב-1 שקל ועמדה על 185 שקל ברבעון. גם הוצאות החברה גדלו, ובעקבות זאת נרשמה ירידה של 50% ברווח הנקי של יס (לעומת הרבעון המקביל), ואלה הסתכמו ב-5 מיליון שקל.
יס ממשיכה במגמת העברת הלקוחות לשירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט במקום הלווין, מה שמפחית עלויות לחברה גם מבחינת הרגולציה, הפעלת השידורים ואפילו סוג הממירים. 60% מלקוחותיה כיום מבוססים על תשתית אינטרנט ולא לווין, לעומת 45% בלבד ברבעון המקביל של שנה שעברה.