סגור
סניף בנק דיסקונט תל אביב
סניף בנק דיסקונט בתל אביב (צילום: רויטרס)

לאחר העיכוב: נקבעו המועמדים לדירקטוריון דיסקונט

בין המועמדים החדשים: סבינה בירן לשעבר מנכ"לית ישראייר, ורו"ח ראובן אדלר לשעבר דירקטור בבנק לאומי; סיגל ברמק שתתמודד לכהונה נוספת נאלצה לעזוב זמנית בשל העיכוב בתהליך הבחירה וסיום הקדנציה שלה בסוף יולי האחרון 

לאחר עיכובים בפעילותה, הוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה פרסמה היום את רשימת המועמדים לדירקטוריון בנק דיסקונט.
המועמדים הם סבינה בירן, לשעבר מנכ"לית ישראייר, רו"ח קרן קיבוביץ, אליק עציון ורו"ח ראובן אדלר. בנוסף לכך הדירקטורים הוותיקים רו"ח סיגל ברמק ופרופ' בן ציון זילברפרב שמסיימים השנה קדנציה, יתמודדו לכהונה נוספת. ניסיון העבר מראה כי דירקטורים מכהנים זוכים לרוב בתמיכת בעלי המניות בהצבעה וממשיכים לקדנציה נוספת.
באשר לברמק נציין כי היא נאלצה בסוף יולי לעזוב את הבנק, היות והקדנציה שלה כדח"צית הסתיימה, וטרם נערכה אסיפת בעלי מניות חדשה בשל העיכוב בתהליך (ראו הרחבה בהמשך). אולם בהנחה והיא תיבחר היא תשוב לבנק. לתקופת הביניים לא ייכנס דח"צ אחר במקומה.
באסיפת בעלי המניות השנתית שתיערך בהמשך השנה, ייבחרו ארבעה חברים לדירקטוריון: שלושה דירקטורים רגילים ודירקטור במעמד דח"צ, הכפוף גם לתנאים של בנק ישראל.
בקבוצת הדח"צ הכפוף גם לתנאי בנק ישראל תתמודד ברמק על קדנציה שנייה בבנק מול בירן. נציין כי בעבר פורסם בכלכליסט כי בירן, שמשמשת כיום בין היתר כמשקיפה מטעם הבנקים בדירקטוריון ארקיע, הגישה מועמדות גם לדירקטוריון בנק לאומי בסבב האחרון. היא לא נכללה ברשימה הסופית בבנק זה, אך הצליחה בכך בבנק דיסקונט.
בקטגוריית הדירקטור הרגיל ייבחרו שלושה מתוך ארבעה מועמדים: זילברפרב, שכאמור מתמודד לקדנציה שלישית ואחרונה, קיבוביץ לשעבר שותפה במשרד רו"ח BDO, רו"ח ראובן אדלר שכיהן בעבר כדירקטור בבנק לאומי, ועציון המגיע מתחום הטכנולוגיה, וכיהן גם כיו"ר חברת שב"א האחראית על תשתית התשלומים בכרטיסי אשראי.
עבודת הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים הוקפאה בתחילת השנה למשך מספר שבועות. יו"ר הוועדה הקודם השופט בדימוס דוד חשין סיים את תפקידו בחודש פברואר האחרון לאחר שהודיע כבר חודשים ארוכים לפני כן על כוונתו לעזוב.
מי שממנה לו מחליף הוא שר המשפטים יריב לוין, שאמור להתייעץ עם מ"מ נשיא ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן. על רקע המתיחות בין לוין לפוגלמן חל עיכוב במינוי יו"ר מוסכם, והוועדה לא יכלה להתכנס ולקדם את הליך בחירת המועמדים. בסופו של דבר מונתה לתפקיד השופטת בדימוס צילה צפת בחודש אפריל.
הדבר יצר עיכוב בעבודת הוועדה ובתהליך מינוי הדירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה (פועלים, לאומי ודיסקונט), וכן היה לכך אפקט מתגלגל, שכן כהונתם של מספר דירקטורים בבנק דיסקונט עמדה להסתיים לפני שאסיפת בעלי המניות תבחר בהרכב הדירקטוריון החדש.
בכדי לא להגיע למצב בו דירקטוריון דיסקונט, שבראשות דני ימין יפעל בהרכב חסר, בנק ישראל החליט להאריך את כהונתם של שני דירקטורים בבנק דיסקונט דורון אביטל (שלא מתמודד בסבב הקרוב לכהונה נוספת) וזילברפרב, שהיו אמורים לסיים קדנציה בתחילת החודש, וזאת עד לאחר שאסיפת בעלי המניות תתכנס ותבחר דירקטורים.
היות וברמק היא דירקטורית חיצונית – הארכת כהונתה כרוכה גם באישור רשות ני"ע, כך שבמקרה שלה היא סיימה את תפקידה בסוף יולי, וכאמור תשוב לתפקיד אם תיבחר מחדש באסיפה הקרובה.