סגור

כלכליסט-טק
הכנסות שיא לצ'ק פוינט, הרווח עלה על התחזיות בשוק

חברת הסייבר הישראלית סיימה את הרבעון ה-4 עם צמיחה של 6% בהכנסות ל-599 מיליון דולר - הרווח למניה עמד 2.25 דולר, 10 סנט מעל ציפיות האנליסטים; צ'ק פוינט אף מעלה תחזיות, המניה קופצת, והחברה מחזירה לעצמה את תואר החברה הישראלית עם השווי הגבוה ביותר

צק פוינט מספקת סיומת מוצלחת ל-2021, עם הכנסות שיא רבעוניות והתנעה מחודשת של צמיחה. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-599 מיליון דולר, עלייה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. הרווח הנקי למניה עמד על 2.25 דולר, 10 סנט מעל תחזיות האנליסטים. את השנה כולה סיימה חברת הסייבר הישראלית עם הכנסות של 2.1 מיליארד דולר, סכום המשקף עלייה שנתית של 5%.


צק פוינט ממשיכה להצטיין ברווחיות אך גם במספרים שלה מתחילים להבחין בגידול בעלויות כוח האדם. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עמד על 246 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת 251 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה קודמת.

1 צפייה בגלריה
גיל שויד מנכל צק פוינט
גיל שויד מנכל צק פוינט
גיל שויד מנכ"ל צק פוינט
(צילום: יובל חן)

מניית צ'ק פוינט בולטת בקפיצה על רקע ירידות בוול סטריט ומחזירה לעצמה את תואר החברה הישראלית עם השווי הגבוה ביותר לאחר שעברה להיסחר מעל 17 מיליארד דולר. מעבר לדוחות המשקיעים אוהבים את התחזית של החברה בניהולו של גיל שויד ל-2022. שויד צופה צמיחה של 6%-10% השנה להכנסות של 2.2-2.375 מיליארד דולר. הרווח למניה אמור להגיע ל-5.68-6.28 דולרים למניה. הרבעון הראשון, שהוא חלש עונתית לעומת הרבעון הרביעי, צפוי להסתיים עם הכנסות של 517-547 מיליון דולר ורווח של 1.16-1.26 דולר למניה.
"נמשיך להשקיע במה שאנחנו מאמינים שימשיך את המומנטום החיובי וזה אומר בעיקר תוספת של אנשי מכירות", אמר שויד עם פרסום הדוחות. בשנה החולפת גייסה צ'ק פוינט יותר מ-500 עובדים, כך שכוח האדם שלה בכל המשרדים בעולם גדל ב-9%, מה שניכר בעיקר בסעיף של הוצאות מחקר ופיתוח שרשם עלייה חדה. השנה היא מתכננת להגדיל את כוח האדם בתחום המכירות ב-25%.
צ'ק פוינט משנה את הטון גם בשפה הארגונית שלה באופן בולט ודבריו של שויד עם פרסום הדוחות שיקפו רמה גבוה של אגרסיביות בכל הנוגע למתחרים. המצגת של שויד כלל לראשונה השוואה ישירה בין מוצרי צ'ק פוינט לחברות כגון פאלו אלטו, פורטינט, זיסקיילר וקראודסטרייק בניסיון להראות כי רק לחברה הישראלית יש את כל מעטפת המוצרים ובאיכות גבוהה יותר.
צ'ק פוינט שינתה באחרונה את הלוגו ואת כל השפה הארגונית שלה באחרונה לראשונה מאז הקמתה לפני כמעט שלושה עשורים והמוטו החדש הוא "לא תבחרו בטוב ביותר, תספגו פריצה" (second best will get you breached).