כלל ביטוח חוזרת לחלק דיבידנד לאחר 11 שנה, הרווח זינק ב-79% ברבעון
כלל ביטוח חוזרת לחלק דיבידנד לאחר 11 שנה, הרווח זינק ב-79% ברבעון
החברה, בניהולו של יורם נוה, מחלקת דיבידנד בגובה 100 מיליון שקל; מתחילת השנה רשמה כלל רווח של 81 מיליון שקל בתחום הרכב לעומת הפסד של 64 מיליון שקל בתקופה המקבילה
כלל ביטוח ופיננסיים חוזרת לחלק דיבידנד לראשונה מאז מרץ 2013, ומדווחת על עלייה של 79% ברווח הנקי ברבעון השלישי, שהסתכם ב-271 מיליון שקל. הרווח משקף תשואה על ההון של 12.2%.
החברה, בניהולו של יורם נוה, שהצליחה לעמוד ביעדי ההון המינימליים לחלוקת דיבידנד, תחלק לבעלי מניותיה כ-100 מיליון שקל, המשקפים 45% מרווחיה ב-2023. יחס כושר הפירעון המינימלי לחלוקת דיבידינד הוא 110%, ונכון לבסוף 2023 הוא עמד על 109%. ביצועי החברה מתחילת השנה דחפו אותה אל מעבר ליעד המינימלי, שעלה ל-126%.
הרווח הנקי מתחילת השנה הסתכם ב-591 מיליון שקל, לעומת 203 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר יעד החברה ל-2024 כולה הוא רווח של כ-600 מיליון שקל.
מגדל ביטוח נותרה חברת הביטוח הגדולה היחידה שטרם חזרה לחלק דיבידנד.
העלייה בשורת הרווח של כלל נרשמה בין היתר בעקבות שיפור ברווח מפעילות ביטוחית, שעמד ברבעון על כ-92 מיליון שקל, לעומת הפסד של 32 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
אחד הסעיפים המרכזיים שבהם נרשם שיפור הוא ביטוחי רכב רכוש (מקיף וצד ג'), בדומה למגמה ברוב החברות בענף; הרווח מסעיף זה עלה מ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-28 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. בסך הכל, מתחילת השנה רשמה כלל רווח של 81 מיליון שקל בתחום הרכב לעומת הפסד של 64 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בנוסף, היא הציגה שיפור ברווחיות ביטוחי הבריאות, ובמיוחד בפוליסות פרט של מחלות ואשפוז ארוך טווח (אשפוז זמן ארוך).
לצד פעילות הביטוח, בכלל ממסגרים את פעילותה ככזו שנשענת על "שתי רגליים רווחיות ויציבות": הרגל השנייה היא הפעילות במגזר כרטיסי אשראי. רכישת חברת כרטיסי האשראי Max בשנה שעברה תרמה לשורת הרווח של החברה: הרווח שלה במגזר כרטיסי אשראי עמד על 103 מיליון שקל, לעומת 80 מיליון שקל אשתקד.
היקף הנכסים המנוהלים של כלל צמח ב-7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והוא עומד על 361 מיליארד שקל.