סגור
גאוטם אדאני מיליארדר הודי רוכש נמל חיפה
בעל השליטה גאוטם אדאני (צילום: בלומברג)

אדאני מנסה לשקם את אמון המשקיעים - מצמצת הוצאות ומבטלת תוכנית התרחבות אגרסיבית

לאחר שהדוח של הינדנבורג גרר מחיקת ערך של 120 מיליארד דולר, הקבוצה ההודית מודיעה על קיצץ יעד ההתרחבות השנתי - מצמיחה של 40% במקור לטווח של 15%-20% בתוכנית המעודכנת; במקביל הודיעה אדאני כי תתעדף מעתה צעדים לשיפור הבריאות הפיננסית

קבוצת אדאני הורידה בחצי את יעד צמיחת ההכנסות שלה ובכוונתה לצמצם את הוצאות ההון החדשות. זאת לאחר הקריסה בשווי המניות שלה בחודש האחרון, בעקבות ההאשמות נגד הקבוצה שפורסמו בדו"ח של חברת הינדנבורג ריסרץ'.
הקבוצה, שבשליטת המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, מנסה כעת לבנות מחדש את אמון המשקיעים לאחר שהחברות הנסחרות שלה איבדו מעל 120 מיליארד דולר בשווי שוק מאז הפרסום - הדוח האשים אותה בהטיות שוק "נועזות" ובביצוע הונאת חשבונאות.
ימים ספורים לאחר פרסום הדוח הוציאה הקבוצה תגובה שהתפרסה על פני 413 עמודים בה הכחישה את האשמות וטענה כי מדובר בטענות חסרות בסיס.
בסוכנות הידיעות בלומברג דיווחו כי לנוכח האירועים, הקבוצה הציבה יעד מעודכן של בין 15%-20% צמיחה בהכנסות בשנה הפיננסית הבאה, ירידה מיעד של 40% שנקבע במקור. במקביל, באדאני מתכוונים לצמצם הוצאות ולהתמקד בשיפור הבריאות הפיננסית שלה על פני התרחבות אגרסיבית.
השינוי מצביע על כך שבקונגלומרט מעדיפים להתמקד כעת בשימור מזומן, תשלום חובות וחיזוק המניות, זאת כחלק מהמאמצים לתקן את נזק שנגרם מהדו"ח שפורסם ב-24 בינואר, ובכלל זה ביטול הנפקה מתוכננת ברגע האחרון.
"המהלכים הללו יעזרו לקבוצה לשמר עוד הון ולשלם חובות", אמר סמיר קאלרה, מייסד טרגט אינווסטינג. "זה יספק להם חוצץ למספר רבעונים, אך האתגרים שנגרמו בשל הינדנבורג וההאטה בצמיחה העולמית נותרו".