נייקי צועדת מעל תחזיות השוק רבעון שלישי ברצף
נייקי צועדת מעל תחזיות השוק רבעון שלישי ברצף
ענקית הלבשת הספורט רשמה רווח נקי של 85 סנט למניה לעומת צפי ל-64 סנט, בעוד ההכנסות זינקו ב-17% לעומת הרבעון המקביל; בעיית המלאים הגבוהים (43% יותר מהרבעון המקביל) עדיין קיימת בשל השיבושים הנמשכים בשרשרת האספקה העולמית, אך היא פחתה ברבעון האחרון לעומת קודמו
נייקי קופצת במסחר המוקדם בוול סטריט ב-13.8% לאחר הדוחות. החברה רשמה ברבעון הפיסקאלי השני (שנחתם בסוף נובמבר) רווח נקי של 1.33 מיליארד דולר לעומת 1.34 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
הרווח למניה עמד על 85 סנט, בפער גדול מציפיות האנליסטים שעמדו על 64 סנט בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-13.32 מיליארד דולר, בהשוואה ל-11.36 מיליארד דולר ברבעון המקביל – צמיחה של 17% ושוב מהותית מעל הציפיות שעמדו על 12.57 מיליארד דולר.
מכירות עסקי Nike Direct (בעיקר חנויות המותג – ללא תיווך רשתות אחרות – לצד הדיגיטל) גדלו ב-16% ל-54 מיליארד דולר. מכירות הדיגיטל לבדן טיפסו ב-25%.
בכל שלושת הרבעונים של השנה נייקי עקפה את תחזיות האנליסטים בשוק. זאת למרות שהרשת סובלת מעודף במלאים, בדומה לקמעונאיות אחרות, בשל שיבושים בשרשרת האספקה העולמית מאז תחילת הקורונה.
אך המשקיעים נרגעו מעט מבעיית המלאים הגבוהים, שעמדו ברבעון על שווי של 9.3 מיליארד דולר, עדיין גבוה ב-43% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אך עם ירידה ביחס לרבעון הקודם, שבו עמד הסכום על 9.7 מיליארד דולר.
מתחילת השנה נופלת מניית נייקי ב-38% לשווי שוק חברה של 161.5 מיליארד דולר. מחיר המניה עומד על 103 דולר נכון לנעילה אמש, אך היא צפויה לזנק בפתיחת המסחר למחיר של 117 דולר.