סגור
מסופי מטען של ממן
מסופי מטען של ממן (צילום: ממן)

משפחת לבנת ואלייד רוצות למחוק את ממן מהמסחר

בעלי השליטה הגישו הצעת רכש למניות הציבור (10.35%) במחיר הגבוה ב־19% מהמחיר בבורסה; רוב ההצעה תמומן בידי תעבורה שתעלה לאחזקה של 75.25% כשאלייד תחזיק 24.75%

חברת תעבורה של משפחת לבנת, וקבוצת אליידבראשות יצחק סוארי ובנו גארי, מנסות למחוק את חברת מסופי המטען והלוגיסטיקה ממן מהבורסה. ממן הודיעה כי בעלות השליטה מציעות לרכוש את אחזקות הציבור (10.35%) בחברה במחיר של 12.43 שקל למניה, 19% מעל המחיר בבורסה בתום המסחר שננעל ביום חמישי. תעבורה מחזיקה 65.93% ממניות ממן ואלייד ב־23.72%. רוב ההצעה תמומן בידי תעבורה שתעלה לאחזקה של 75.25% כשאלייד תחזיק 24.75%.
תעבורה מוחזקת בידי משפחת לבנת (60%), לאומי פרטנרס (20%) והפניקס (20%). אלייד היא נאמנות שרשומה באי ג'רסי ומנהלת מיליארדי שקלים. הנהנים שלה הם מלבד סוארי הם בנימין (ברנרד) צוקר, אמיל וסינג, ד"ר יורם רובין ופרופ' יעקב רמון. אלייד הפכה לבעלת עניין בממן ב־2020, וזמן קצר לאחר מכן יצאה עם תעבורה בהצעת רכש למניות הציבור בחברה, שעמדו אז על 16.57% במחיר של 5.62 שקל למניה, גבוה ב־9.4% בלבד מהמחיר בבורסה באותה עת. בעקבות ההצעה בעלות השליטה הגדילו את אחזקתן ל־89.65% וכעת הן מנסות להשלים את המהלך. נראה שתעבורה ואלייד הפיקו את הלקחים מהנסיון הקודם והן מגיעות למהלך עם פרמיה של 19% על מחיר המניה בבורסה.
ההצעה לציבור הגיעה בעקבות מגעים מוקדמים שנערכו מול חלק מבעלי המניות. חמישה גופים שמחזיקים יחד ב־4.44% ממניות ממן כבר העבירו הסכמה להצעה: קרן ורטיקל לונג, קרנות נאמנות אלטשולר שחם, אנליסט קופות גמל, פסגות קרנות נאמנות, והחברה לניהול קופת הגמל של עובדי בנק הפועלים. אם הצעת הרכש תתקבל במלואי בעלי השליטה כ־60 מיליון שקל ברכישת מניות הציבור.
ממן עוסקת בהפעלת מסופי מטען, בעיקר בנתב"ג, ומחזיקה בחברת הלוגיסטיקה לוגיסטיקר שמשרתת את המגזר העסקי; בשירותים לוגיסטיים בצ'כיה, רומניה ובולגריה. החברה מחזיקה גם בחברות לאופר וטל לימוזין שמעניקות שירותי קרקע לחברות תעופה וכן בפעילות של תחזוקה ושיפוץ קרונות רכבת. מנכ"ל ממן הוא עופר בלוך ויו"ר החברה היא נחמה רונן.