סגור
מפעל של סולאראדג'
מפעל של סולאראדג' (צילום: עמית שעל)

הפסד רבעוני רביעי רצוף לסולאראדג', המניה איבדה 9% במסחר המאוחר בוול סטריט

חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית, שמתמודדת עם עודף במלאים וריבית גבוהה, רשמה הפסד נקי גבוה מהתחזיות של 130 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 119 מיליון דולר ברבעון המקביל; החברה יצאה בשני גלי פיטורים השנה, המניה מתרסקת 75% מתחילת 2024

אחרי שני גלי פיטורים מתחילת 2024, השנה הקשה של סולאראדג' ממשיכה: החברה מדווחת על הפסד רבעוני בפעם הרביעית ברציפות ומניית החברה נפלה ב-8.9% במסחר המאוחר בניו יורק.
ההפסד של חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית עמד על 1.9 דולר למניה, הפסד גבוה מתחזיות האנליסטים שעמדו על הפסד של 1.58 דולר למניה. סולאראדג' מייצרת מגוון מוצרים הקשורים לאנרגיה סולארית ובראשם ממירים להמרת מתח שממקסמים את היעילות של פאנלים סולאריים.
סך ההכנסות של החברה המתמודדת עם עודף מלאים של מוצרי החברה באירופה הסתכמו ב-265 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, ירידה של 73% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד התפעולי של החברה עמד על 11 מיליון דולר, לעומת רווח של 317 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
מתחילת השנה צנחה מניית החברה הישראלית ב-75%, עקב שתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא עודף המלאים שנוצר באירופה למוצרי החברה. עם פריצת המלחמה באוקראינה בפברואר 2022 והפסקת אספקת הגז הרוסי, החל גל השקעות נרחב ביבשת באנרגיות מתחדשות.
המכירות של סולאראדג' זינקו, ומכירות החברה שב-2021 הפכה לישראלית הראשונה והיחידה במדד S&P 500, זינקו (עד שיצאה ממנו לקראת סוף 2023, לאחר התוצאות הרעות בשנה האחרונה). אלא שבהמשך, קצב הצמיחה של אנרגיות מתחדשות באירופה היה נמוך ממה שחשבו בשלבים הראשונים, ונוצר עודף מלאי של מוצרי החברה אצל הספקים באירופה, שבאופן טבעי הוביל לירידה במכירות.
גם עליות הריבית, בעיקר בארה"ב, פגעו בתוצאות של החברה. התקנת פאנלים סולאריים בארה"ב על גגות של בתים פרטיים מבוססת על הלוואות שלוקחים בעלי הבית. לכן ככל שהריבית עולה, הכדאיות הכלכלית של הפרויקטים הסולאריים על גגות של בתים פרטיים, תחום פעילות מרכזי של החברה, נפגע. שני אלו הובילו את החברה לרשום ברבעון השני של השנה הפסד של 130 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 119 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
כדי להתמודד עם הירידה החדה במכירות יצאה החברה בשני גלי פיטורים במהלך השנה: הראשון היה בינואר, אז הודיעה החברה על פיטורים של 900 עובדים, שבזמנו היו כ-16% מכוח האדם בחברה. הגל השני היה רק בחודש שעבר, אז הודיעה החברה על פיטורים של כ-400 עובדים, מחציתם בארץ. לאחר שני גלי הפיטורים בחברה נותרו כ-4,200 עובדים. כמו כן, ביוני, הודיע סמנכ"ל הכספים של החברה רונן פייר על עזיבת החברה.