סגור
יהודה מינקוביץ' לשעבר מנכ"ל פוםוום
יהודה מינקוביץ' (צילום: רון קדמי)

פוםוום: המנכ"ל לשעבר השתמש בכרטיסי אשראי של החברה לצרכיו הפרטיים - ללא אישור

עם זאת לפי הבדיקה שערך המבקר הפנימי בפוםוום, הרוב המכריע של הסכומים הוחזרו לחברה זמן קצר לאחר שחויבו בכרטיסי האשראי; יהודה מינקוביץ', המנכ"ל לשעבר: "הטענות יופרכו בצורה נחרצת"

חברת פוםוום מדווחת כי מבדיקה שנערכה לבקשת הדירקטוריון על ידי המבקר הפנימי של החברה עולה כי מנכ"ל החברה לשעבר, יהודה מינקוביץ', עשה שימוש בכרטיסי האשראי של החברה שהיו ברשותו, בין השאר, גם לצרכים פרטיים, ללא קבלת אישור כדין. בדיווח צוין שרובם המכריע של הסכומים שסווגו מלכתחילה כהוצאות פרטיות הוחזרו לחברה על ידי המנכ"ל לשעבר זמן קצר לאחר שחויבו בכרטיסי האשראי. עוד עולה מהבדיקה כי המנכ"ל לשעבר משך מעת לעת מקדמות על חשבון השכר, ללא קבלת אישור כדין. המקדמות קוזזו מהשכר, בדרך כלל בחודש העוקב למשיכת המקדמה.
מהדיווח של פוםוום עולה כי במסגרת אותה בדיקה של המבקר הפנימי נערכת בחינה של הוצאות שעל פניו נראות בלתי סבירות ולא מוצדקות שבוצעו בכרטיסי האשראי שהיו ברשות המנכ"ל לשעבר, ונבדק האם הן הוצאו לצרכים פרטיים או בחריגה ממנהל תקין או בחוסר סבירות. פוםוום מעריכה כי ככל שהבדיקה תעלה כי המנכ"ל לשעבר נדרש להחזיר סכומים כלשהם, לא יהיה בכך כדי להשפיע באופן מהותי על התוצאות העסקיות של החברה. עוד נכתב בדיווח שהדירקטוריון של פוםוום הנחה לסיים את הבדיקה בהקדם האפשרי, ולנקוט בצעדים מיידיים שימנעו הישנות של מקרים דומים, לרבות חידוד ושיפור נהלי ביצוע הוצאות בחברה, והפעולות הנדרשות לשם הטמעתם.
מינקוביץ' שימש כמנכ"ל פוםוום במשך שמונה שנים (2024-2016) וביולי השנה הדירקטוריון של החברה החליט למנות לו ממלא מקום זמני וזאת בעקבות יציאתו לחופשת מחלה. באוגוסט מינקוביץ' הודיע על התפטרותו עקב הימשכות תקופת החלמתו. לפני כחודש מינקוביץ' והאלוף (במיל') עמירם לוין התפטרו מתפקידם כדירקטורים בפוםוום, וזאת על רקע פניית בעל מניות של החברה בנוגע לשינויים המבוקשים בהרכב הדירקטוריון. במקומם מונו כדירקטורים שרון זאורבך, ויימן ניר ונהיר יואב.
פוםוום פועלת בתחום התיעוד החוויתי בפארקי שעשועים, פארקי מים ואטרקציות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית. עיקר ההכנסות של החברה נובעות מהתקשרויות בהסכמי שיתוף פעולה עם מפעילי פארקי שעשועים ואטרקציות באירופה, בארה"ב וביפן, שלהם פוםוום מספקת שירותי תיעוד מדיה, ציוד צילום וכוח אדם, יצירת תוכן ועיבוד המדיה, הדפסת או הפצת התמונות ומכירתן למבקרים בפארקים.
מינקוביץ' מסר בתגובה: "בשמונה שנים האחרונות, הקמתי והובלתי את החברה הן בימים של הצלחות עסקיות והן בימים של אתגרים מורכבים. לאחרונה, נאלצתי לסיים את תפקידי כמנכ״ל בשל מחלה נדירה וקשה שהתפרצה. התאכזבתי הן מהטענות מבחינה מהותית והן מהאופן והדרך בה בחרו גורמים בחברה להתנהל מולי לאחר שבחרתי לסיים את תפקידי. עם זאת, אני כמובן עובד בשיתוף פעולה מלא עם המבקר. מכיוון שהבדיקה טרם הסתיימה אני מנוע בשלב זה מלהתייחס לגופן של הטענות ומקווה כי הבדיקה תסתיים במהירה. אני סבור כי לאחר השלמת הבדיקה הטענות יופרכו בצורה נחרצת ובפרט הטענה כי קיים חוב שלי לחברה. לאחר שהתמונה תתבהר במלואה יובהר כי התנהלותי הייתה תמיד לטובת החברה".