סגור
חוות המיכלים חוות המכלים ב קריית חיים חיפה תש"א
חוות מיכלים של תש"א בחיפה (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

חברת האנרגיה הממשלתית תש"א מגיעה לבורסה: מתכננת לגייס 500 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

חברת תשתיות אנרגיה תשקיע את רוב הכספים בחיבור תחנות כוח פרטיות לתשתיות הדלק שלה, וביתר תשתמש להקמת מיכלי אחסון; ההכנסות והרווח של החברה היו יציבים ברבעון הראשון של 2024 ביחס לרבעון המקביל

חברת תשתיות אנרגיה (תש"א) פרסמה היום (ה') תשקיף לקראת גיוס 500 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ראשונה בבורסה בתל אביב.
החברה הממשלתית עוסקת באחסון וניפוק תזקיקי נפט, אחסון נפט גולמי ושירותי נמל, באמצעות שבע חוות אחסון ברחבי המדינה - במפרץ חיפה, קרית טבעון, נמל חיפה, צומת ביל"ו, באר שבע, רמת חובב ואשקלון.
270 מיליון שקל מכספי הגיוס מיועדים להשלמת פרויקט לחיבור תחנות כח פרטיות לתשתיות הדלק של החברה, שהיקפו מוערך ב-572 מיליון שקל. יתר הסכום מיועד להקמה של שישה מיכלי אחסון בחוות האשל.
הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024 עמדו על 100 מיליון שקל והרווח הגולמי הסתכם ב-32 מיליון שקל - שני הנתונים בדומה לרבעון המקביל ב-2023.
ההון העצמי של החברה עמד בסוף 2023 על 1.3 מיליארד שקל, וצבר ההזמנות עמד על 425 מיליון שקל. החברות המתחרות של תש"א באחסון וניפוק דלקים הן בתי הזיקוק חיפה ואשדוד הציבוריות. בזן היא לקוח מהותי של החברה עם 16% מהכנסותיה. החברה מעסיקה 400 עובדים, רובם בהסכמים קיבוציים. שני הבנקים המממנים העיקריים של החברה הם פועלים ובינלאומי, עם 80 מיליון שקל כל אחד. מנכ"ל החברה הוא עוזי לוין והיו"ר הוא משה קלצ'ין.
1 צפייה בגלריה
משה קלצ'ין יור דירקטוריון תשן
משה קלצ'ין יור דירקטוריון תשן
משה קלצ'ין, יו"ר תש"א
(צילום: השתתפויות בנכסים)
השפעות מלחמת חרבות ברזל לא פסחו על החברה - בחודש מאי פגע טיל במתקן של תש"א וגרם לנזק שבעטיו תבעה מחברת הביטוח 33.5 מיליון שקל, מהם התקבלו עד כה 27 מיליון שקל.
יתרת העודפים הראויים לחלוקה של החברה עומדים על 503 מיליון שקל, נכון לסוף מרץ. החברה בבעלות מלאה של המדינה ודיבידנדים מוזרמים לקופת האוצר.
החלטת ממשלה מינואר מורה למנהל רשות החברות לפנות לדירקטוריון החברה וחברות נוספות בהנחיה לחלק דיבידנדים למדינה, אבל דירקטוריון החברה לא דן בנושא עד כה.