צמיחה של 8.5% במכירות אייקון גרופ, מפיצת אפל בישראל
צמיחה של 8.5% במכירות אייקון גרופ, מפיצת אפל בישראל
רכישת חברת ויזו'אל הקפיצה את מכירות את אייקון ברבעון השני ל-369 מיליון שקל; התחזקות הדולר שהקשתה על התאמות מחירים פגעה בפעילות הקמעונאית וחתכה את הרווח הנקי ל-9.5 מיליון שקל - מול 17 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021
חברת אייקון גרופ, מפיצת מוצרי אפל בישראל, מסכמת רבעון שני עם שיפור של 8.5% בהכנסות ל-369 מיליון שקל - זאת לעומת 340 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הצמיחה נובעת בעיקרה מהשלמת איחודה של חברת ויז'ואל בדוחות במרץ האחרון, לאחר שרכשה 85.3% ממניות ויז'ואל. הרכישה התבצעה בתמורה לסכום של 56.4 מיליון שקל, לצד תשלומים נוספים של כ-13 מיליון.
באמצעות רכישה זו הרחיבה אייקון את פעילות ההפצה גם להפצת מותגים שאינם מתוצרת אפל, בדגש על מוצרים משלימים לסלולר. "השיפור בהכנסות הושג בעקבות הגידול בפעילות ההפצה, שהתחזק בין היתר עם השלמת רכישת ויז'ואל, שהינה הנציגה הרשמית בישראל של מותגים מובילים כגון ASUS, ,HPE, Lenovo ואחרים." מסבירים רוני ישראלי ואיילת רוזן צרפתי, מנכ"לים משותפים של אייקון גרופ.
הרווח הגולמי של החברה עלה בשיעור קל יותר, ל-41.7 מיליון שקל, לעומת 40.9 מיליון בתקופה המקבילה. בתחום הקמעונאות נרשמה ירידה ברווח הגולמי, בין היתר בשל התחזקות שער הדולר אשר הקשתה על התאמת המחירים הצרכן.
הרווח התפעולי עמד על 20.3 מיליון שקל בהשוואה ל-23.7 מיליון ברבעון השני שנת 2021. הרווח הנקי של החברה עמד ברבעון על 9.5 מיליון שקל לעומת 16.9 בתקופה המקבילה אשתקד. זינוק של 7 מיליון שקל בהוצאות המימון בשל שערי חליפין קיצץ את שורת הרווח הנקי.
החברה ממשיכה ממשיכה להתרחב ומתחילת 202 2פתחה עוד 4 סניפים בישראל תחת מותג "iDigital goodiz" בארץ - והיא צפויה לפתוח עוד 2 סניפים בחודשים הקרובים. לאחרונה קיבלה החברה רישיון נוסף גם להפצת מוצרי Lenovo למגזר הפרטי, שלדבריה יספק לה מנוע צמיחה נוסף.