סגור

גולדמן זאקס מחזיק 400 מיליון דולר בקרנות סל של ביטקוין

לפי העדכון הרבעוני שפרסם בנק ההשקעות האמריקאי, הסכום הוזרם ל-7 מתוך 11 קרנות הסל על מטבע הקריפטו; רק לפני 4 חודשים אמרה בכירה בגולדמן זאקס כי הלקוחות שלה לא מתעניינים בנכסים דיגיטליים: "אנחנו לא חושבים שמדובר בנכס להשקעה, אנחנו לא ממאמיניי הקריפטו"

גולדמן נכנס להחזקה של 400 מיליון דולר בקרנות הסל של הביטקוין – כך לפי עדכון ההחזקות הרבעוני שפרסם אמש בנק ההשקעות האמריקאי.
הסכום מחולק בין 7 קרנות סל מתוך 11 קרנות סל (ETF) הפועלות בשוק האמריקאי. לפי העדכון ההחזקה הגדולה ביותר של גולדמן זאקס היא בקרן iShares Bitcoin Trust, בשמה המקוצר IBIT, סכום של 238.6 מיליון דולר.
הסכום השני בגודלו מושקע בקרן פידליטי (FBTC), 79.5 מיליון דולר. ההחזקות העיקריות הנוספות הן ב-Invesco Galaxy, סכום של 56.1 מיליון דולר; Grayscale Bitcoin – 35.1 מיליון דולר; סכומים קטנים יותר מושקעים בקרנות הסל BITB, BTCW ו- ARKB.
ההשקעה בקרנות משקפת שינוי מגמה מול העמדה שהציג גולדמן זאקס לפני 4 חודשים בלבד - בתחילת אפריל אמרה מנהלת ההשקעות בחטיבת העושר של הבנק כי הקליינטים שלה לא מתעניינים בקריפטו.
"אנחנו לא חושבים שמדובר בנכס להשקעה, אנחנו לא ממאמיניי הקריפטו", אמרה אז אזשרמין מוסבר-רחמני, בראיון לוול סטריט ג'ורנל (Sharmin Mossavar-Rahmani).
בה בעת, הגורמים בבנק שעסקו בתחום הביעו עמדה שונה, בעיקר בכל הנוגע לקרנות הסל, שהושקעו בינואר השנה. בכנס של קוינדסק שנערך בסוף מאי, אמר מאת'יו מקדרמוט, ראש חטיבת הנכסים הדיגיטליים של גודלמן זאקס (Mathew McDermott):
"השקת הקרנות היתה נקודת מפנה פסיכולוגית גדולה מאד, מוסדות כמו שלנו רואים את הפוטנציאל הטמון בהן, לשינוי האופן שבו המערכת הפיננסית פועלת, באופן יעיל הרבה יותר".