סגור
מנכ"ל ולנס גדעון בן צבי
מנכ"ל ולנס גדעון בן צבי (צילום: אוראל כהן)

חברת השבבים הישראלית ולנס בעסקה עם 3 יצרניות רכב מאירופה

ההיקף המוערך של העסקה הוא עשרה מיליון דולר בשנה, לתקופה של 5-7 שנים; השבבים שלה מאפשרים שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוהה ללא צורך בטכנולוגיות דחיסה או תשתיות יקרות; ולנס נסחרת בשווי 230 מיליון דולר בנאסד"ק אך מאז מיזוגה עם ספאק ב-2021 נפלה משווי של 1.1 מיליארד דולר

יצרנית השבבים הישראלית ולנס valens סמיקונדטור מודיעה על זכייה בפרויקטים של שלוש יצרניות רכב אירופאיות בהיקף מוערך של עשרה מיליון דולר בשנה, ולתקופה של 5-7 שנים.
ולנס המנוהלת בידי גדעון בן צבי, לא ציינה את שמות החברות אבל עדכנה כי שלוש היצרניות שייכות כולן לקבוצה אחת של מותגי רכב. החברות יטמיעו את השבבים של ולנס במכוניות שלהן החל משנת 2026, בהיקף ייצור מוערך של כ-500 אלף כלי רכב בשנה.
השבבים של ולנס סמיקונדקטור שנסחרת בשווי שוק של 230 מיליון דולר בנאסד"ק, ואשר המניה שלה זינקה כבר אתמול ביותר מ-10% במסחר, ובמחזור גבוה מהממוצע, משמשים לתקשורת מהירה בתעשיות האודיו וידאו ותעשיית הרכב.
טכנולוגית התקשורת שפיתחה החברה מאפשרת להפיץ שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוהה, ללא צורך בטכנולוגיות דחיסה או תשתיות יקרות.
הטכנולוגיה הותאמה ע"י החברה לתעשיית הרכב, ומצמצמת את מספר הכבלים בתוך הרכב, שכיום מגיע משקלם הממוצע ליותר מ־150 ק"ג. לחברה יש הסכם עם חברת מרצדס והסכם נוסף בדרך. עם זאת, תחום הרכב, שבפיתוחו הושקעו 230 מיליון דולר, עדיין הפסדי בחברה והרווחים שלה מגיעים מליבת הפעילות של האודיו־וידאו.
ולנס הפכה לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם ספאק ב־2021, שנעשה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. כמו מרבית החברות שנכנסו לנאסד"ק באופן זה, היא איבדה חלק גדול מהשווי שלה.
בן צבי אמר היום כי "אנחנו גאים להיבחר על ידי יצרניות הרכב המובילות באירופה ולקבל אישור חד משמעי לעליונות הטכנולוגית שלנו. ידענו כי ההשקעה שלנו בתעשיית הרכב היא תהליך ארוך טווח, ואנו מרוצים מאוד שהאסטרטגיה שלנו מניבה תוצאות. אני גאה בעובדי החברה שעבדו ללא לאות במשך שנים כדי להפוך את החזון שלנו להוות סטנדרט בתחום התקשורת ברכב, למציאות".
בן צבי טוען שלזכיה משמעות אסטרטגית שכן הושגה בשיתוף פעולה עם חברות גדולות בתעשיה שמציעות עתה את המוצרים שלהן עם תמיכה בתקן של ואלנס, ומעריך כי בעקבותיה יגיעו זכיות נוספות.
יו"ר דירקטוריון ולנס סמיקונדקטור, ד"ר פיטר מרטנס, ששימש בעבר בתפקידים בכירים בחברות כמו אאודי, מרצדס-בנץ, GM ו-וולוו, הוסיף: "כ-CTO ומנהל בכיר לשעבר בחברות רבות בתעשיית הרכב, אני יכול להעיד עד כמה יצרניות המכוניות מחכות כבר שנים לתקן בתחום התקשורת שיהיה בטיחותי, אמין, גמיש ועם ביצועים גבוהים. זה בדיוק מה שחברת ולנס מביאה לתעשייה. אני משוכנע שהבעת האמון מהיצרניות המובילות הללו, תפתח את הדלת לאימוץ נרחב של הטכנולוגיה החשובה הזו".