סגור
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט (צילום: אוראל כהן)

מנורה מבטחים מחדשת את הניסיון לרכוש את השליטה בישראכרט

חברת הביטוח מבקשת לפתוח במו"מ לרכישת כשליש ממניות חברת כרטיסי האשראי; לפי הערכות, מדובר בהשקעה של כמיליארד שקל; זהו ניסיון נוסף של מנורה לרכוש שליטה בישראכרט, לאחר שהצעותיה הקודמות לא צלחו ועסקה מתוכננת עם הראל השקעות בוטלה בשל התנגדות רשות התחרות

מנורה מבטחים החזקות, החברה האם של מנורה מבטחים ביטוח, מנסה שוב לרכוש את השליטה בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט.
מנורה מבקשת לפתוח במו"מ לרכישת 32% ממניות ישרכארט לפי שווי שיוסכם בין החברות בפרמיה על השווי הנוכחי של החברה. לפי ההערכות, מדובר בהשקעה של כמיליארד שקל. ישראכרט נסחרת כיום לפי שווי של כ-2.6 מיליארד שקל, ומתחילת השנה מנייתה נותרה סטטית.
דירקטוריון ישראכרט התכנס היום (ה') אחר הצהריים כדי לדון בהצעה.
במהלך השנה שעברה מנורה מבטחים החזקות הגישה מספר הצעות לרכישת השליטה בישראכרט, כשהאחרונה שבהן העניקה לחברה שווי של 3.5 מיליארד שקל. אלא שבאותה העת מנורה מבטחים החזקות הציעה לרכוש את המניות ישירות מבעלי המניות.
בסופו של דבר, בעלי המניות העדיפו את ההצעה של הראל השקעות, החברה האם של הראל ביטוח, לרכישת מלוא המניות של ישראכרט ומחיקתה מהבורסה לפי שווי של 3.3 מיליארד שקל. העסקה לא יצאה לפועל בשל התנגדות של רשות התחרות, ובתחילת השנה הנוכחית החליטה הראל השקעות לא לערער על ההחלטה ונסוגה מהעסקה.
ישראכרט הפכה לחברה ציבורית תוך שהיא נפרדת מבעל הבית הקודם, בנק הפועלים, באפריל 2019. היא הונפקה בבורסה לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל והפכה לחברה ללא גרעין שליטה. כיום ישראכרט מנוהלת על ידי רן עוז. מנורה מבטחים החזקות, שמנוהלת על ידי ארי קלמן, נסחרת לפי שווי שוק של 6.3 מיליארד שקל, לאחר שמתחילת השנה מנייתה עלתה ב-11.3%.