סגור
פרויקט אטריסקו של אנלייט בארה"ב
פרויקט אטריסקו Atrisco של אנלייט בניו מקסיקו ארה"ב (צילום: באדיבות אנלייט)

אנלייט החלה בהפעלה מסחרית בארה"ב של פרויקט הדגל שלה

מדובר בפרויקט Atrisco בניו מקסיקו שצפוי להגיע להפעלה מסחרית מלאה עד סוף 2024; באנלייט מעריכים שההכנסות בשנת הפעילות המלאה הראשונה יהיו בין 51-55 מיליון דולר; כל החשמל שיופק מהפרויקט שווה ערך לצריכה ממוצעת של 110,000 משקי בית

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט שבניהולו של גלעד יעבץ החלה בהפעלה מסחרית של פרויקט הדגל של החברה בארה"ב – Atrisco Solar.
הפרויקט הממוקם בניו מקסיקו כולל מתקנים סולאריים בהספק של 364 מגה-וואט ועוד 1.2 ג'יגה וואט אגירה, צפוי להגיע להפעלה מסחרית מלאה עד סוף השנה הנוכחית.
עלות ההקמה הכוללת של הפרויקט עומדת על 827 מיליון דולר, כשבאנלייט מעריכים שההכנסות בשנת הפעילות המלאה הראשונה של הפרויקט יהיו בין 51-55 מיליון דולר. ה-EBITDA שצופים באנלייט תעמוד על 41-45 מיליון דולר.
כל החשמל שיופק מהפרויקט, ששווה ערך לצריכה ממוצעת של 110,000 משקי בית בניו מקסיקו, יימכר ל-Public Service Company of New Mexico Busbar, במסגרת הסכם רכישה ארוך טווח (PPA).
החברה מחויבת לרכוש את החשמל שמופק מהפרויקט. מדובר בפרויקט הגדול ביותר של החברה, שנסחרת בבורסה בתל אביב ובניו יורק, כשמתקני האגירה בו סופקו על ידי טסלה.
מתחילת השבוע עלתה מניית אנלייט בבורסה בתל אביב ב-4.3%, כשמלבד חיבור הפרויקט החברה נהנתה גם מהרוח הגבית מהניצחון של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס, בדיבייט מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. הסיבה לכך היא שיש סנטימנט בשווקים שהאריס תמשיך במדיניות של הנשיא הנוכחי ביידן הדוגל בקידום אנרגיות מתחדשות.