סלקום: הצמיחה בהכנסות הסלולר והסיבים הצליחה לפצות על ההאטה הגלובלית במכירת מכשירים
סלקום: הצמיחה בהכנסות הסלולר והסיבים הצליחה לפצות על ההאטה הגלובלית במכירת מכשירים
על אף מגמה עולמית של ירידה במכירות מכשירים סלולריים וציוד קצה, השיפור החד בהכנסות משירותי תקשורת (מנויי סלולר, טלוויזיה ואינטרנט) הצליח לשמור על הכנסות סלקום. במקביל הפרשה של 42 מיליון שקל לתביעה ייצוגית נגד החברה הובילה לירידה חדה ברווח הנקי
הכנסות הסלולר והסיבים של סלקום פיצו על ההאטה הגלובלית במכירת מכשירים. על אף מגמה עולמית של ירידה במכירות מכשירים סלולריים וציוד קצה, השיפור החד בהכנסות משירותי תקשורת (מנויי סלולר, טלוויזיה ואינטרנט) סייע לשמור על הכנסות סלקום. במקביל הפרשה של 42 מיליון שקל לתביעה ייצוגית נגד החברה, שכיום נדונה בבית המשפט, הובילה לירידה חדה ברווח הנקי.
סך ההכנסות של סלקום ברבעון השני של השנה עמדו על 1.07 מיליארד שקל, לעומת 1.069 מיליארד ברבעון השני של 2022. הסיבה לקיפאון בהכנסות היא ההיחלשות במגזר מכירות ציוד הקצה, כחלק ממגמה עולמית של ירידות במכירת מכשירי סלולר.
ההכנסות ממכירת ציוד ברבעון השני של 2023 עמדו על 247 מיליון שקל, ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה (53 מיליון שקל). ההכנסות ממנויים, בכל מגזרי הפעילות של החברה, צמחו ב-54 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה (גידול של 7%), ועמדו על 823 מיליון שקל.
מכיוון ששיעור הרווחיות ממנויים גבוה משיעור הרווחיות של מכירות ציוד קצה, הרווח הגולמי של החברה גדל ברבעון השני של 2023 ב-4% ל-337 מיליון.
עם זאת הפרשה של 42 מיליון שקל בגין אישור של תביעה ייצוגית בעליון נגד החברה (על כך שהעלתה שלא כדין את המחיר של חבילות הבסיס) חתכה את הרווח הנקי ברבעון ל-5 מיליון שקל, ירידה של 88% לעומת הרבעון השני של 2022. בנטרול ההפרשה החד-פעמית, הרווח הנקי של החברה היה 37 מיליון שקל – 2 מיליון שקל פחות מהרווח הנקי בתקופה המקבילה ב-2022.
בהסתכלות חצי-שנתית ההכנסות של סלקום עמדו על 2.151 מיליארד שקל, 12% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסות משירותים בחציון הראשון של השנה עמדו על 1.6 מיליארד שקל, 6% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.
ההכנסות משירותים בחציון הראשון עמדו על 533 מיליון שקל, 11% פחות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. סך הרווח הנקי של החברה בחציון הראשון של 2023 עמד על 121 מיליון שקל – גידול של 4% לעומת החציון הראשון של 2022.
מגזר הפעילות העיקרי של סלקום הוא מנויי הסלולר. ההכנסות של סלקום ממנויי הסלולר ברבעון השני של 2023 עמדו על 511 מיליון שקל, גידול של 4.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לגידול בהכנסות של מנויי הסלולר תרמה גם עלייה במנויים ובהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU). לחברה, בניהולו של דניאל ספיר, יש 3.487 מיליון מנויים ברבעון השני של 2023, לעומת 3.346 מיליון מנויים בסוף הרבעון השני של 2022 (גידול של 4%).
ההכנסה הממוצעת מלקוח (בניכוי קש"ג) עמדה על 38.2 שקל, כחצי שקל יותר מההכנסה הממוצעת ללקוח בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אחת הסיבות לעלייה ב-ARPU היא הצטרפות מנויים לחבילות דור 5, אך גם התייצבות של שוק הסלולר שחווה תחרות קשה בשנים האחרונות. שיעור נטישת המנויים גדל ל-7.2%, לעומת 7% ברבעון השני של 2022.
בתחום הנייח ממשיכה סלקום להתחזק, בעיקר בתחום הסיבים האופטיים. ההכנסות של סלקום במגזר הנייח (אינטרנט קווי, טלוויזיה וטלפוניה) ברבעון השני עמדו על 410 מיליון שקל, גידול של 8.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. לכך תרם בעיקר החיבור של יותר מנויים לסיבים אופטיים.
בעוד סך מנויי האינטרנט של סלקום גדל ברבעון השני של 2023 ל-334 אלף לקוחות, 5.6% יותר מכמות הלקוחות בסוף הרבעון השני של 2022 - שיעור לקוחות הסיבים זינק. לסלקום 219 אלף מנויי סיבים, גידול של 35% לעומת סוף הרבעון השני של 2022.
בתחום שידורי הטלוויזיה גדלה כמות המנויים של החברה ל-260 אלף לקוחות ברבעון השני של 2023, לעומת 255 אלף בתקופה המקבילה ב-2022.