העלאות המחירים שוב סידרו לדיפלומט זינוק ברווח וחלוקת דיבידנד
העלאות המחירים שוב סידרו לדיפלומט זינוק ברווח וחלוקת דיבידנד
הרווח הנקי של יבואנית המזון עלה ברבעון השלישי ב-63% ל-35.8 מיליון שקל עקב העלאות המחירים, כשהאחרונה היתה במאי השנה; מכירות דיפלומט הסתכמו ב-965.2 מיליון שקל, עלייה של 11.7%; תחלק דיבידנד של 18 מיליון ש', ברבעון השני חילקה דיבידנד של 20 מיליון ש'; המניה מזנקת בת"א
העלאות המחירים הקפיצו את מכירות יבואנית המזון דיפלומט (טונה סטארקיסט, קפה ג׳ייקובס, עוגיות לוטוס ועוד), שחתמה את הרבעון השלישי עם זינוק של 62.8% ברווח הנקי שהסתכם ב-35.8 מיליון שקל. המניה מזנקת ב-10% בת"א.
לאחר פרסום הדוחות, הכריזה החברה שבשליטת ג׳פרי מנדל (19.07%) ונעם וימן (13.69%) המכהן כיו״ר, על חלוקת דיבידנד בגובה 18 מיליון שקל.
רצף ההתייקרויות שהחל בינואר 2023, והמשיך בפעימות נוספות במאי וביוני אשתקד ובמאי החולף, הובילו לקפיצה של 11.7% במכירות דיפלומט שהסתכמו ב-965.2 מיליון שקל. 72% מהעלייה במכירות, נרשמה בישראל, ורק היתרה מהפעילות של דיפלומט בדרום אפריקה, ניו זילנד וקפריסין.
המכירות בישראל קפצו ברבעון ב-14.8% ל-567.6 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי זינק ב-92% ל-35.3 מיליון שקל. הזינוק החריג ברווח התפעולי שהעלה את הרווחיות התפעולית מ-3.7% ל-6.2% מהמכירות, הוסבר בעלייה ברווח הגולמי, בקיזוז עלייה בהוצאות פרסום.
הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ברבעון ב-9.5% ל-205 מיליון שקל. העלייה בשיעור נמוך מזה של המכירות, הובילה לשחיקה ברווחיות הגולמית ל-21.2% לעומת 21.7% ברבעון המקביל אשתקד.
למרות העלייה במכירות, הוצאות המכירה, השיווק וההפצה צמחו בשיעור נמוך של 5.5%, ואילו הוצאות הנהלה וכלליות ירדו ב-8.8%, כך שהרווח התפעולי של הקבוצה זינק ב-48.5% ל-54.6 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית עלתה ל-5.7% מהמכירות, לעומת 4.3% ברבעון המקביל אשתקד.