אלקטרה צריכה שילשה את הרווח לבעלי המניות ל-30 מיליון שקל
אלקטרה צריכה שילשה את הרווח לבעלי המניות ל-30 מיליון שקל
מכירות החברה צמחו ב-9% ברבעון השלישי ל-1.9 מיליארד שקל, בין היתר הודות לצמיחה במכירות מחסני חשמל ולהכנסות מהסבת סניפים לסניפי קרפור; בסוף אוקטובר הודיעה אלקטרה צריכה על מעבר לרכוש את מוצרי סמסונג ישר מהיצרנית הקוריאנית ולא מיבואן
אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), בבעלות אלקו של האחים זלקינד, חותמת את הרבעון השלישי עם מכירות הנושקות ל-2 מיליארד שקל וזינוק ברווח לבעלי המניות.
הקבוצה נהנתה מעלייה במכירות חנויות הקמעונאות שהיא מפעילה בתחום החשמל וגם בקרפור היא מתחילה לקצור את הפירות של הסבת הסניפים.
מכירות הקבוצה, בניהולו של צביקה שווימר, עלו ב-9% ברבעון השלישי של השנה ל-1.9 מיליארד שקל. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה במכירות מחסני חשמל ורשתות הספורט קולומביה ואדידס וכן מעלייה במכירות סניפי סופרמרקטים שהוסבו לרשת קרפור.
העליות התקזזו עם ירידה במכירות מגזר מוצרי צריכה חשמליים שנבעה מירידה במכירות מערכות חימום לייצוא בשל שינויים ברגולציה והורדה של סובסידיות באירופה.
הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ב-12.6% ל-579 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ל-29.3% לעומת 28.2% ברבעון המקביל שנה שעברה. הרווח התפעולי זינק ב-51% ל-103 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-5% לעומת 4% ברבעון המקביל.
הוצאות המכירה והשיווק של אלקטרה צריכה גדלו ברבעון השלישי ב-10% ועמדו על 457 מיליון שקל כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים ברשתות החשמל שהתקזזה בירידה בהוצאות מגזר המזון שבו מבצעת הקבוצה תהליך התייעלות.
בסוף הרבעון זינק הרווח לבעלי המניות ל-30 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהירידה בהפסד רשת קרפור שרבים מהסניפים שלה היו סגורים ברבעון המקביל, ועליה ברווח במגזר קמעונאות החשמל ומגזר הספורט.
בסוף אוקטובר חתמה אלקטרה צריכה עם חברת סמסונג העולמית על הסכם לרכישה של מוצרי המותג ישירות מהספק הקוריאני עבור רשתות החשמל שבבעלותה ובכך מדלגת על היבואן הרשמי סמליין, שהודיע לסמסונג שבעקבות המהלך הוא לא יהיה יותר זכיין של המותג, והזכיון הרשמי עבר לניופאן.
מגזר מוצרי צריכה חשמליים, שכולל יבוא ושיווק של מוצרי חשמל לבנים ופעילות המזגנים ומערכות החימום לייצוא, הציג ירידה של 5.2% במכירות ל-346 מיליון שקל כתוצאה מהירידה במכירות במערכות חימום לייצוא. הרווח התפעולי השתפר ב-5.4% ל-26.5 מיליון שקל .
במגזר קמעונאות החשמל, בו פועלת אמ"צ באמצעות מחסני חשמל, שקם אלקטריק וחנות החשמל בדיוטי פרי, צמחו המכירות ברבעון ב-18% ל-678 מיליון שקל. זאת בין היתר בשל פתיחת ארבעה סניפים חדשים של מחסני חשמל בקניון בת ים, אילת, עטרות ואשקלון.
המכירות למ"ר בחנויות החשמל של הקבוצה צמחו ב-13% ל-6,212 שקל והמכירות באתר הסחר של מחסני חשמל זינקו ב- 50% ל-82 מיליון שקל. חנות הדיוטי פרי שאלקטרה מפעילה בנתב"ג סבלה מירידה במכירות בשל מיעוט משמעותי בכמות הנוסעים בנתב"ג וזה פגע בשיעור הרווח התפעולי של מגזר הקמעונאות שירד ל-4.7% לעומת 5.5% ברבעון המקביל.
במגזר הספורט והפנאי בו פועלת אלקטרה צריכה עם הרשתות קולומביה, אדידס, ריפ קארל ועם רשתות הטיולים אאוטסיידרס ושבילים, המכירות הכפילו את עצמן ביחס לרבעון השלישי אשתקד ל-117 מיליון שקל והפעילות עברה לרווח תפעולי של 2.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.
המכירות למ"ר בחנויות זהות במגזר הספורט והפנאי הסתכמו ברבעון השלישי ב-961 שקל לעומת 868 שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 10.7%.
רשת המזון קרפור רשמה עלייה של 7.2% במכירות הרבעון השלישי ל-890 מיליון שקל בשל סניפים שהוסבו לפורמט הצרפתי מחודש מאי אשתקד ומפתיחת סניפים חדשים. מחזור המכירות בסניפים שהוסבו עלה ב-11% והסתכם ב-710 מיליון שקל. מגזר קמעונאות המזון הציג רווח של 38 מיליון שקל לעומת 15 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. המכירות למ"ר בחנויות זהות (לרבות חנויות שהוסבו לקרפור) רשמו עליה של כ-6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.