סגור

קלטורה מתחילה להיסחר בוול סטריט; המנכ"ל: "זה מבחן אופי"

חברת הווידאו הארגוני הישראלית גייסה 150 מיליון דולר בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר; במרץ דחתה החברה את התוכנית להנפיק לפי שווי של 2 מיליארד דולר, בעקבות ביקושים נמוכים. רון יקותיאל: "כשראינו את הכותרות והמסכים האדומים בוול סטריט ביום שני - צחקנו"

חברת הווידאו הארגוני הישראלית קלטורה לא נכנעה והתעקשה לצאת להנפקה: לאחר שדחתה את ההנפקה בוול סטריט במרץ האחרון, חברת הווידאו הארגוני חתכה את השווי והצליחה לגייס הלילה 150 מיליון דולר.
"כשראינו את הכותרות והמסכים האדומים בוול סטריט ביום שני האחרון כבר צחקנו, אבל בסוף זה מבחן אופי. אם אתה נלחץ מדברים כאלה אתה לא מתאים להיות חברה ציבורית", כך אמר בשיחה עם "כלכליסט" רון יקותיאל, מנכ"ל קלטורה ואחד ממייסדיה.
"גם בניסיון ההנפקה הראשון, במרץ השנה, איכשהו הצלחנו ליירט את השבוע הכי גרוע בשווקים במהלכו קרסה קרן הגידור ארקגוס והיו כמה הנפקות שבוטלו. אבל בדיעבד קיבלנו את ההחלטה הנכונה, זה כמו לחכות כדי להיכנס לים עם גלים נמוכים יותר, ומאז גם הוספנו את תוצאות הרבעון הראשון של 2021 שהיה מצויין ובו האצנו את הצמיחה ליותר מ-40%", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
רון יקותיאל
רון יקותיאל
רון יקותיאל
(צילום: רועי אלדר)
"בשווי הנוכחי באנו עם ספייר גדול כי כשאתה בא בניסיון שני המשקיעים מצפים שתשאיר קצת כסף על השולחן. קודם הבנקים המלווים אמרו לנו להציע גם המניות שלנו כי היה ביקוש, אבל במחיר ההנפקה הנוכחי אנחנו כבר לא רצינו למכור. אנחנו לא מודדים את עצמינו לא בשווי הנוכחי ולא במה יקרה למניה ביום המסחר הראשון, מה שחשוב הוא שהכסף כבר בקופה ויש לנו הרבה תוכניות לגביו".
אתם מתכננים לבצע רכישות? לגייס עובדים נוספים?
"גם וגם. רכשנו כבר שתי חברות בעבר ואנחנו מחפשים עוד הזדמנויות רכישה בישראל, נמשיך לעשות פה השקעות משמעותיות במחקר ופיתוח. כמו כן אנחנו נכנסים עכשיו לשלב חדש של האצה גם במכירות ושיווק. השקענו שנים רבות בבניית המוצר, חיכינו להיות רווחים במונחי EBIDTA ועכשיו אנחנו מאיצים את קצב השיווק והמכירות עם תוספת תשומות בתחום הזה. בשנה האחרונה גייסנו 200 עובדים גם למחקר וגם לשיווק וממשיכים לגייס עוד".
שווי של 1.3 מיליארד דולר
החברה מכרה 15 מיליון מניות במחיר של 10 דולר למניה, ללא הצעת המכר שתוכננה בסיבוב הראשון. ההנפקה משקפת שווי של כ-1.3 מיליארד דולר לקלטורה שתתחיל להיסחר הערב בוול סטריט. את ההנפקה מובילים גולדמן סאקס ובנק אוף אמריקה.
במרץ כיוונה החברה לשווי של 2 מיליארד דולר, ודחתה את ההנפקה בשל ביקושים נמוכים.
2 צפייה בגלריה
בכירי קלטורה
בכירי קלטורה
בכירי קלטורה
(צילום: מיכה לובטון)
קלטורה, שהוקמה ב-2006, נהנתה מגאות על רקע מגפת הקורונה שהעבירו אותה מעל רף ההכנסות של 100 מיליון דולר ב-2020 אז דיווחה על 124 מיליון דולר בשורה העליונה. הכנסות אלה משקפות קצב צמיחה של 24%.
קלטורה פועלת בשני תחומים מרכזיים: תחום המדיה ותחום החינוך והארגונים. מהתשקיף עולה שתחום החינוך והארגונים הוא התחום הדומיננטי מבחינת המכירות, והוא הניב ב-2020 הכנסות של כ-80.4 מיליון דולר. בתחום המדיה רשמה החברה הכנסות של כ-40 מיליון דולר. הוצאות המו"פ של החברה עמדו על 29.5 מיליון דולר ב-2020 - עלייה של כ-22% לעומת 2019. בין לקוחותיה של החברה: אורקל, ברליץ, וולס פארגו, בלומברג, וודאפון.
החברה מעסיקה 600 עובדים, מחציתם בישראל, כולל תחום המו"פ הפועל ממשרדיה בברמת גן. לחברה משרדים גם בלונדון, ניו יורק וסינגפור, והיא מנוהלת בידי רון יקותיאל, שהקים אותה יחד עם מיכל צור, שי דוד וערן איתם. החברה גייסה עד היום יותר מ־160 מיליון דולר ממשקיעים שבהם גולדמן זאקס, נוקיה, סאפ, אינטל ומיטסוי.
למרות הצמיחה בהכנסות, קלטורה עדיין רחוקה מרווחיות. החברה סיימה את 2020 עם העמקת ההפסד התפעולי ל-8.5 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 2.7 ב-2019. בשורה התחתונה רשמה קלטורה בשנה הקודמת הפסד חריג של 58 מיליון דולר מול הפסד של 15.5 מיליון דולר ב-2019.
ההפסד הגבוה נבע מהוצאה פיננסית של 41.5 מיליון דולר על עדכון השווי ההוגן של אופציות בחברה. ה-EBITDA של קלטורה, הרווח לפני מסים והפחתות פיננסיות, הסתכם ב-4.3 מיליון דולר בשנה שעברה, בדומה ל-2019.
בשנים הקודמות קלטורה לא הייתה רווחית גם במונחי EBIDTA. בסוף 2020 היו לחברה יתרות מזומנים של 27 מיליון דולר וההפסד הצבור עומד על רבע מיליארד דולר.

.