אלקטרה תייבא אוטובוסים חשמליים של יוטונג הסינית
אלקטרה תייבא אוטובוסים חשמליים של יוטונג הסינית
האוטובוסים צפויים לשמש תחילה את אלקטרה אפיקים שבשליטת חברת התשתיות; יוטונג נכנסה לראשונה לישראל ב-2012, ולפי אלקטרה היא יצרנית האוטובוסים הגדולה בעולם עם ייצור של 45 אלף אוטובוסים בשנה
חברת התשתיות אלקטרה מעמיקה את פעילות האוטבוסים שלה, ולצד חברת ההיסעים אלקטרה-אפיקים, תחל החברה לייבא אוטובוסים סיניים של חברת יוטונג.(Yutong).
אלקטרה תייבא את האוטובוסים החשמליים של יוטונג. המותג הסיני החל להיות משווק בארץ למעשה כבר ב-2012. פעיל הליכוד איציק קויפמן היה היבואן הראשון שלה והצליח להחדיר את המותג לארץ ובשיאו ב-2019, נמכרו בארץ קרוב ל-400 אוטובוסים, מספר שדעך בינתיים וירד לכמות אפסית ב-2023, ככל הנראה על רקע חילוקי דעות בין היצרן ליבואן.
אלקטרה קיבלה את הזכיון לייבא רק את האוטובוסים החשמליים של יוטונג. הכוונה היא לייבא מספר סוגי אוטובוסים לעיר ומחוץ לעיר. סביר להניח כי האוטובוסים ישמשו תחילה את אלקטרה אפיקים. השותף של אלקטרה באלקטרה אפיקים (49%) היא חברת אמנון מסילות שבבעלות אמנון סלע, והיא גם תחזיק ב-49% ממניות אלקטרה מוטורס.
לפי נתוני אלקטרה, יוטונג, הפועלת מהעיר ז'נגז'ו בסין היא יצרנית האוטובוסים הגדולה בעולם עם ייצור של 45 אלף אוטובוסים בשנה. עד היום מסרה החברה 175 אלף אוטובוסים חשמליים ללקוחותיה.
אלקטרה המנוהלת בידי איתמר דויטשר, פועלת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות.