סגור
ועידת Mind the Tech ניו יורק - דינה בן טל גננסיה מנכלית אל על
דינה בן טל, מנכ"לית אל על (צילום: אוראל כהן)

אל על עברה לרווח תפעולי - ההכנסות חצו את הרמה שקדמה לקורונה

חברת התעופה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 500 מיליון דולר - צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019; הרווח התפעולי התזרימי עמד על 60 מיליון דולר, פי ארבעה מהרבעון המקביל בשנה שקדמה לקורונה

חברת אל על דיווחה על הרבעון החורפי הטוב ביותר שלה מאז הונפקה ב-2005. כך ציינה היום מנכ"לית החברה דינה בן טל. המנכ"לית, לצד סמנכ"ל הכספים יענקלה שחר, התמקדה בשיחת הוועידה בהשוואת התוצאות לרבעון הראשון של 2019, שקדם למגפת הקורונה ולמשבר הגדול בענף התעופה.
הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 500 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת הרבעון הראשון ב-2019, שבו עמדו ההכנסות על 429 מיליון דולר. זאת על אף העובדה שמספר הנוסעים היה דומה. המשמעות היא שכל נוסע שילם יותר על טיסה במונחי מחיר לק"מ. גם לעומת הרבעון המקביל ב-2022 מדובר בקפיצה משמעותית – ההכנסות ברבעון הראשון בשנה שעברה עמדו על 283 מיליון דולר.
אל על, שפיטרה שליש מהעובדים בתקופת הקורונה, הצליחה לעבור ל-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של 60 מיליון דולר, פי ארבעה מהרבעון המקביל ב-2019 וב-2022 גם יחד. החברה נהנתה מהכנסה חד-פעמית של 13 מיליון דולר משיערוך אופציה שקיבלה בסוף 2018 מחברת כאל, תמורה במזומן בגובה של 8.75% מעליית השווי של חברת כאל.
על אף הביקוש הגובר לטיסות, סיימה החברה, שבשליטת קני רוזנברג, את הרבעון בהפסד של 34 מיליון דולר, לעומת הפסד של 55 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019 ושל 66 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022.
בן טל הביעה שביעות רצון מהתפוסה בטיסות החדשות לטוקיו ולדבלין, וציינה שהחברה בוחנת טיסות ישירות למלבורן. זאת בנוסף לטיסות שהיא עומדת לחדש לדלהי ולמומבאי בהודו. לאפשרות לטוס מעל חצי ערב יש תרומה מכרעת להחלטה, אבל בן טל רמזה שההקלה הזו לא באה לביטוי בתנועת נוסעים גדולה יותר במטוסיה, לנוכח התחרות מצד חברות התעופה מהאמירויות.
עד 2026 אמור צי מטוסי הדרימליינר של אל על לגדול מ-15 ל-19 מטוסים. לחברה חוב פיננסי של 1.7 מיליארד דולר, רובו מרכישות המטוסים. תזרים המזומנים ברבעון עמד על 73 מיליון דולר.