סגור
חנות ספורט פוט לוקר קניון ביג פשן מתחם G אשדוד
חנות פוט לוקר באשדוד. מכירת הפעילות ההפסדית באירופה סייעה לפוט לוקר לעבור לרווח תפעולי

ריטיילורס מכרה פעילות הפסדית והרווח הרבעוני זינק פי 4.5

זרוע הספורט של קבוצת פוקס סיכמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 41.4% במכירות ל-406 מיליון שקל ורווח נקי של 21.6 מיליון שקל; החברה מכרה את פעילות פוט לוקר באירופה, וממשיכה להפעיל 75 חנויות של הרשת בישראל; המנכ"ל היוצא דובי שנידמן: "האטה בפוט לוקר? צריך לעשות הפרדה בין ישראל לבין מדינות אחרות"

חברת ריטיילורס, זרוע הספורט של קבוצת האופנה פוקס, סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם תוצאות חיוביות. זאת בעיקר הודות למותג נייקי, הקטר של החברה שמתרחב באירופה ובקנדה. מכירות החברה עלו ב-41.4% ברבעון והרווח הנקי זינק פי 4.5 ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
ריטיילורס מפעילה 154 חנויות של רשתות הקמעונאות נייקי, פוט לוקר ודרים ספורט. בישראל מפעילה החברה 24 חנויות נייקי, 75 חנויות פוט לוקר ו-13 חנויות דרים ספורט. בנוסף, מפעילה ריטיילורס עשר חנויות נייקי בקנדה ועוד 32 חנויות נייקי באירופה. היעד של החברה הוא להגיע עד סוף שנת 2025 להפעלת בין 80 למאה חנויות נייקי באירופה.
החברה נוהלה בשמונה השנים האחרונות על ידי המנכ"ל דובי שנידמן, שהודיע על פרישה ובסוף החודש יוחלף על ידי תומר צ'פניק, חתנו של הראל ויזל, יו"ר ריטיילורס ובעל השליטה בקבוצת פוקס.
ריטיילורס קיבלה ב-2022 את הזיכיון למותג הספורט קונברס ועתידה לפתוח חנות דגל ראשונה שלו ברבעון השני של השנה, בעזריאלי שרונה בתל אביב. את החנות ינהל איתי ויזל, בנו של בעל השליטה בקבוצה.
זרוע הספורט של פוקס חתמה את הרבעון עם מכירות של 406 מיליון שקל – צמיחה של 41.4% שנבעה מפתיחת חנויות חדשות בכל רשתות החברה, עלייה במכירות החנויות הזהות בנייקי ופוט לוקר וכן מקבלת הזכיון של קונברס, שאותו החלה ריטיילורס להפיץ לסיטונאים ביולי 2022. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של 21.6 מיליון שקל לעומת 4.7 מיליון שקל ברבעון ראשון 2022.
ברבעון הפעילה ריטיילורס חנות אחת נוספת בקנדה ו-12 חנויות נוספות באירופה, בהשוואה לחנויות שהפעילה ברבעון הראשון של 2022. התרחבות המותג בחו"ל הקפיצה את המכירות ברבעון ב-53.6% ל-260.5 מיליון שקל. גם עלייה של 19.5% במכירות החנויות הזהות של נייקי ל-184 מיליון שקל סייעו לזינוק במכירות המותג. חנויות נייקי הציגו ברבעון עלייה של 59.3% ברווח הגולמי שעמד על 142 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות צמח ב-2% ל-54.5%.
בפוט לוקר פתחה החברה חמש חנויות חדשות בישראל ביחס לרבעון המקביל ומכרה את הפעילות של פוט לוקר אירופה שהייתה הפסדית. כיום מפעילה החברה 75 חנויות פוט לוקר בישראל. מכירות המותג בחנויות הזהות עלו ב-9.3% ל-96 מיליון שקל ברבעון הראשון וכלל המכירות עלו ב-2.2% ל-115 מיליון שקל בזכות הגדלת שטחי המסחר והחנויות הזהות שקוזזו במכירות פוט לוקר אירופה ברבעון מקביל אשתקד.
הרווח הגולמי בחנויות פוט לוקר עלה ב-0.4% בלבד ל-53.4 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות ירד ב-0.8% ל-46.5% בשל עלייה בשיעור ההנחה הממוצעת שנתנה החברה בחנויות הרשת. תוצאות פוט לוקר רחוקות מאלו של נייקי, אך מכירת הפעילות ההפסדית באירופה סייעה לפוט לוקר לעבור לרווח תפעולי של 4.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 1.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד ולשפר את הרווחיות התפעולית ב-5% ל-3.8%.
במקביל לצמיחתה של ריטיילורס בישראל, פוט לוקר העולמית פרסמה בשבוע שעבר כי נרשמה ירידה של 9% במכירות החנויות וייחסה את הירידה בחנויות למצב הכלכלי הקשה. החברה חתכה את התחזית לשנה הקרובה והמניה של פוט לוקר ירדה ב-27%.
בתשובה לשאלה אם הוא חושש מהאטה במותג פוט לוקר, אמר שנידמן: "צריך לעשות הפרדה בין ישראל לבין מדינות אחרות בתפעול הרשת. אני חושב שזה לא נכון להקביל מדינה מסוימת למדינה אחרת. אנחנו רואים בישראל צמיחה במכירות הסיים סטור - הנתון המשמעותי ביותר לבחינת הפעילות - של מעל 9% בפוט לוקר, ושיפור ברווח התפעולי בפעילות של המותג.
"לגבי פוט לוקר העולמית, אם ננתח את אירופה בתוך הנתון הכללי הזה, נראה שנתוני אירופה של פוט לוקר ירדו ב- 0.1% בלבד. הפעילות של פוט לוקר מורכבת באירופה משתי רשתות קמעונאות: Sidestep ופוט לוקר. ב-Sidestep הפעילות ירדה ב- 38% ובפוט לוקר היא עלתה ב-2%. כלומר, ההסתכלות וההקבלה של פעילות מסוימת לטריטוריה אחרת היא לא תמיד נכונה, ובתוך דוחות פוט לוקר עצמם רואים את השונות בין הטריטוריות ובין הסגמנטים השונים שהחברה פועלת בהם.
"בישראל פוט לוקר הוא מותג חזק ופרוס ברמה טובה במדינה. הפדיונות למ"ר בקניונים שבהם הוא עובד הם הגבוהים ביותר, ואנחנו מרגישים ביטחון של פעילות שגדלה ומשפרת את הסיים סטור".
גם בישראל יש האטה בצריכה. אתם מרגישים זאת?
שנידמן: "ריטיילורס היא חברה גלובלית. לפני שנתיים הפעילות של נייקי בישראל היוותה 70% מריטיילורס וכיום היא מהווה 35%. כלומר, החברה נעה לכיוון התפתחות גלובלית והיא תתפתח בערוץ המרכזי המשמעותי שלה שהוא נייקי ובעיקר מחוץ לישראל. בכל שנה ובכל רבעון אנחנו מתמודדים עם אתגרים מסוימים. האינפלציה הגבוהה מייקרת הרבה מאוד מהשירותים הנצרכים ובנוסף הריביות גבוהות, אבל אני חושב שפוטנציאל הצמיחה של החברה גבוה, וימשיך להתממש בקצבים משמעותיים".