סגור

הסוכריות של טופ גאם הזניקו את הרווח ב־175%

יצרנית הממתקים ותוספי התזונה משדרות סיימה את 2021 עם זינוק של 40% בהכנסות ל־33 מיליון דולר, של 33% ברווח הגולמי, ל־10 מיליון דולר, ושל 175% ברווח הכולל, ל־3.65 מיליון דולר

העלייה בביקוש העולמי לתוספי תזונה, שנובעת ממעבר של צרכנים לניהול אורח חיים בריא, פגשה ב־2021 קו של 150 מוצרים מתוצרת טופ גאם תעשיות, שמבוססים בעיקר על סוכריות גומי נטולות סוכר, והובילה לצמיחתה ב־47% בשיעור שנתי.
טופ גאם, בניהולו של עמיחי בר ניר, פועלת מאזור התעשייה ספירים שליד שדרות ולפי הדו"חות שפרסמה אתמול היא סיימה את 2021 עם עלייה מרשימה בכל הפרמטרים. ההכנסות גדלו ב־40% לעומת התקופה המקבילה ל־33 מיליון דולר, הרווח הגולמי צמח ב־33% ל־10 מיליון דולר, ה־EBITDA צמח ב־40% והרווח הכולל שלה זינק ב־175%, לעומת התקופה המקבילה, ל־3.65 מיליון דולר.

4 צפייה בגלריה
עמיחי בר ניר מנכ"ל טופ גאם
עמיחי בר ניר מנכ"ל טופ גאם
עמיחי בר ניר מנכ"ל טופ גאם

בעלי השליטה בטופ גאם, שהחלה להיסחר בספטמבר 2021, הם חי חיון, רועי לוסטרניק ו־AP Partners, שכל אחד מהם מחזיק ב־25.79% מהחברה. בהנפקה השלימה טופ גאם גיוס של 100 מיליון שקל, לפי שווי של 442 מיליון שקל, למימון הקמת מפעל חדש בשדרות שצפוי להיפתח בתחילת 2023.

4 צפייה בגלריה
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות

לצד פיתוח פעילותה בישראל, היא בוחנת הקמה מפעל חדש או רכישה של מפעל קיים בארה"ב, כדי לתמוך בפעילותה המואצת בשוק האמריקאי שמגיב בעניין רב למוצריה. התוכנית לבסס יכולות ייצור גם בארה"ב נובעת בעיקר מהרצון של טופ גאם להתקרב לאחד השווקים המרכזיים שלה ולהשתחרר גם ממגבלות רגולטוריות שקיימות בישראל בתחום תוספי התזונה.

4 צפייה בגלריה
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות

בנוסף, הקמת מפעל חדש בארה"ב אמורה להבטיח לחברה גמישות תפעולית בתרחישים של אירועים ביטחוניים חריגים ישראל. עם זאת, החלטה סופית בנושא עדיין לא התקבלה.

4 צפייה בגלריה
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות

טופ גאם מפנה את הסוכריות שלה לשווקים שמתאפיינים בסביבה רגולטורית מחמירה, שעד כה הקשתה על השימוש בסוכריות גומי למתן רכיבים פעילים שניתנו עד כה בצורה של טבליות, קפסולות או ג'ל.
"היכולת שלנו להציע חוויה טעימה ובריאה, מהווה עבורנו יתרון משמעותי בשווקים שבהם אנחנו פועלים ביחד עם לקוחות אסטרטגיים בינלאומיים כמו חברות ענק שמשווקות את מוצרינו", אמר אתמול היו"ר חגי שטדלר ל"כלכליסט". "אנחנו רק בתחילת הדרך, כך שברור שלא אמרנו עדיין את המילה האחרונה בכל הקשור למה שעוד נביא לשוק. נמשיך להפגיז במוצרים מעולים".