פרשנותהעסקה לרכישת פרשמרקט משנה את כללי המשחק בשוק הקמעונאות
פרשנות
העסקה לרכישת פרשמרקט משנה את כללי המשחק בשוק הקמעונאות
רכישת רשת הסופרמרקטים שהקימו האחים אמיר היא עסקה חלומית עבור פז שמעניקה לה לא רק לוקיישנים מצוינים בתוך השכונות, אלא גם גישה להסכמי סחר שנחשבים לטובים בענף, ואפשרות לבצע סינרגיה משמעותית עם סניפי yellow וסופר יודה
העסקה לרכישת פרשמרקט היא לא פחות ממפץ גדול עבור פז. בעולם של וולט, הקירבה ללקוח, הזמינות והמהירות הם הדבר החשוב ביותר. את זאת הבינו בתקופה האחרונה כל גופי הקמעונאות, ולכן כולם רוצים להיכנס לתוך השכונות.
כך למשל הודיע לאחרונה רשת הסופרמרקטים ויקטורי לבורסה על החלטתה להשיק תת־רשת של סניפים שכונתיים שתקרא "ויקטורי CITY". לפני מספר חודשים רכשה סונול 7 מסניפי רשת סיטי מרקט במטרה להיכנס למרכזי הערים, וגם המותג סבן אילבן עושה את דרכו ארצה במטרה לרשום דריסת רגל משמעותית. גם רמי לוי ואבי כץ פתחו לאחרונה את מה שצפויה להיות רשת חנויות אוטונומיות בפריסה ארצית במרכזי ערים תחת מותג Q.
הלוקיישנים הטובים כבר תפוסים
הבעיה היא שבשעה שכולם רוצים להיכנס לתוך השכונות, כל הלוקיישנים הטובים כבר תפוסים. למעשה, הביקושים עולים באופן דרמטי על ההיצע. את הצורך להימצא דווקא מתחת לבית של הלקוחות הבינו האחים יוסי ושלומי אמיר כבר מזמן.
הרשת שהקימו נבנתה בעמל רב, סבלנות ודייקנות ובדיוק על בסיס המדיניות הזו: לוקישיינים בתוך הערים והשכונות, סופרמרקט מתחת לאף. הם רכשו סניף אחר סניף, אורבים בסבלנות להזדמנויות. מדיניות זו לצד ניהול מבריק של מערך הסחר הביאו אותם לרווח התפעולי והגולמי הגבוה בענף.
את כל אלה מקבלת בין לילה פז. זו לא פחות מעסקה חלומית עבור פז שמתמודדת עם השינויים בעולם הדלקים ושתוכל לבצע כעת סינרגיה משמעותית עם 264 סניפי yellow ו־17 סניפי סופר יודה.
לשדרג את הסכמי הסחר
ברמת הקרב על הלקוח בזירת הקמעונאות, העסקה הזו מהווה שינוי כללי המשחק בשוק. מלבד הלוקיישנים, פז תהנה בעקבות העסקה גם מגישה להסכמי הסחר של פרשמרקט לספקים השונים, שעל פי גורמים בענף הקמעונאות הינם הטובים ביותר בשוק. דבר המסביר בין היתר את שיעורי הרווח הגבוהים. מתודולוגיית הסחר של פרשמרקט תוכל להביא בקרוב את פז לדרוש להתאים את הסכמי הסחר שלה כיום להסכמי הסחר של פרשמרקט, דבר שעשוי לחסוך לה עשרות מיליוני שקלים בשנה.
גם בעולמות הניהול והתפעול יכולה להתבצע בין הצדדים סינרגיה משמעותית. האחים אמיר עצמם מאמינים בחיבור בין פרשמרקט לפז, ולכן גם רצו להשתלט על החברה הממוזגת. העובדה כי הסכימו לקבל חלק לא מבוטל מהתמורה במניות של החברה הממוזגת מעידה כי גם הם מאמינים שהסינרגיה בין הגופים תייצר תשואה משמעותית. סינרגיה נוספת שתוכל פז לבצע הוא בתחום מועדון הלקוחות, אשר לא קיים כיום בפרשמרקט למשל כמועדון כרטיסי אשראי ללקוחות למשל כפי שקיים בשופרסל או רמי לוי.