העלאות המחירים דחפו את הכנסות קופיקס - הוצאות התפעול הגדילו את ההפסד
העלאות המחירים דחפו את הכנסות קופיקס - הוצאות התפעול הגדילו את ההפסד
מפעילת בתי הקפה והסופרמרקטים סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה של 7% במכירות ל-79.5 מיליון שקל; הוצאות התפעול והמכירה גדלו בכ-19% והובילו את הקבוצה להפסד של רבעוני של 4 מיליון שקל
העלאות המחירים ועיתוי חג הפסח סייעו לקופיקס לסכם את הרבעון הראשון עם צמיחה של 7.5% במכירות, שהסתכמו ב-79.5 מיליון שקל. על אף השדרוג בשורה העליונה, חתמה קופיקס את הרבעון עם העמקת ההפסד הנקי ל-4.07 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022.
העלייה במכירות, חלחלה לשורת הרווח הגולמי שצמח ב-8.2% ל- 21.9 מיליון, כך, שהרווחיות הגולמית נותרה על 27.5% מהמכירות, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בה בעת, הוצאות התפעול, המכירה והשייוק גדלו ב-18.6%, ובהתאם התרחב ההפסד התפעולי ל-2 מיליון שקל, בהשוואה ל-58 אלף שקל ברבעון המקביל.
החברה שבשליטת (60.35%) רמי לוי שיווק השקמה, הפעילה ברבעון 55 סניפי בתי קפה, מתוכם 45 על ידי זכיינים, לעומת 67 סניפים (64 מהם זכיינים) ברבעון המקביל בשנה שעברה. בנוסף, מפעילה החברה 36 סניפי סופר, תחת המותגים סופר קופיקס, רמי לוי בשכונה ושוויצריה הקטנה, לעומת 37 סניפים ברבעון המקביל אשתקד.
יחד עם שותפיה בחו״ל ממשיכה קופיקס בפיתוח הפעילות הבינלאומית של בתי הקפה , והרחבת פריסתם למדינות נוספות. החברה ממשיכה לפתוח סניפים בבלארוס, פולין, קזחסטן ובמדינות נוספות. בשלב זה, פועלים 343 סניפי בתי קפה תחת קופיקס גלובל, מרביתם (278) ברחבי רוסיה.
באפריל החולף הגישו בעלי מניות בחברה בקשה לגילוי מסמכים למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד קופיקס, סופר קופיקס, רמי לוי והדירקטורים בחברה. בעלי המניות ביקשו מבית המשפט להורות לחברה למסור מסמכים לשם בחינת הגשת בקשה לתביעה נגזרת, נגד רמי לוי והדירקטורים בחברה. זאת בטענה שהסבת סניפי המרכולים של סופר קופיקס למותג רמי לוי בשכונה לא אושרה כדין, וכי רשת רמי לוי התעשרה ומתעשרת שלא כדין על חשבון החברה.
החברה דוחה את הטענות וסבורה כי הבקשה הוגשה שלא בתום לב, במהלך מגעים שהמבקשים מנהלים עם רשת רמי לוי, מתוך רצון שתקנה את אחזקותיהם במניות קופיקס ומתוך נסיון להשפיע על המגעים.