סגור
נעלי קרוקס
נעלי קרוקס (צילום: JB Reed/Bloomberg)

קרוקס: ההכנסות ברבעון עלו ב-11% לשיא חדש

יצרנית נעלי הגומי רשמה זינוק של 33% בהכנסות באסיה; הרווח הנקי זינק ב-32% ל-212.4 מיליון דולר

בירקנשטוק לא לבד: נעל נוחות נוספת שזוכה להצלחה מסחררת ורושמת עלייה עקבית בהכנסות בשנים האחרונות היא של חברת קרוקס האמריקאית, שנוסדה ב־1999 בבולדר, קולורדו.
בשבוע שעבר דיווחה קרוקס על זינוק של 11.2% בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל־1.07 מיליארד דולר. לפי הודעת החברה, הצמיחה נרשמה בזכות עלייה של 33.2% בהכנסות באסיה וצמיחה של 12.9% במכירות הישירות לצרכן בצפון אמריקה בהשוואה ל־2022. לעומת זאת, במדינות EMEALA — אירופה, המזה"ת, אפריקה ואמריקה הלטינית — נרשמה ירידה של 0.2% בהכנסות.
קרוקס דיווחה עוד כי שולי הרווח טיפסו ב־29.7%, לעומת 25.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה עלה מ־160.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2022 ל־212.4 מיליון דולר - זינוק של 32%. עוד עולה מדוחות החברה כי קרוקס פרעה 299 מיליון דולר חובות במחצית הראשונה של 2023.
מנכ"ל החברה אנדרו ריס ציין כי "מדובר בהכנסות שיא רבעוניות", וכי גם המותג השני של החברה, נעלי המוקסינים מבד HeyDude, מוסיף להגדיל נתח שוק. בה בעת החברה חתכה את תחזית ההכנסות השנתית של מותג ההנעלה, שאותו רכשה בסכום של 2.5 מיליארד דולר בדצמבר 2021. התחזית עומדת כעת על צמיחה של 14%־18% בהכנסות, לעומת צפי מוקדם יותר שעמד על כ־25%.
לפי ריס, אחת הסיבות העיקריות להורדת הצפי היא קושי בהפצת הנעליים, המתבצעת בשלב זה ממחסן קטן בלאס וגאס. החברה נמצאת בימים אלה בהליכי מעבר למחסן גדול יותר, הנמצא באתר סמוך וצפוי להיפתח לפעילות מלאה לקראת הרבעון הרביעי של השנה.