סגור
דוראל מערכת סולארית מעל מטעים
מערכת סולארית של דוראל (צילום: : יח"צ)

דוראל מתקדמת בפרויקט הדגל בארה"ב - המניה זינקה ב-11%

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה על סדרת הסכמים משמעותיים בפרויקט אינדיאנה - החברה חתמה על הסכם EPC בהיקף 3.4 מיליארד שקל, השיגה מימון של 730 מיליון שקל, ושיפרה את הסכם מכירת החשמל; הפרויקט, בהספק כולל של 1,600 מגה-וואט, צפוי להיות מהגדולים בארה"ב

התקדמות בפרויקט הדגל של דוראל בארה"ב הזניקה היום את מניית חברת האנרגיה המתחדשת ב-10.9% בבורסה בתל אביב.
מאז יום חמישי דיווחה דוראל על הסכם תכנון, הקמה ואחזקה (EPC) בהיקף 3.4 מיליארד שקל והסכם מימון בגובה 730 מיליון שקל לתקופת ההקמה ושיפור הסכם מכירת החשמל בפרויקט אינדיאנה מרכז 1.
פרויקט אינדיאנה (Mamouth Solar) של דוראל בארה"ב מחולק לארבעה: צפון, מרכז 1, מרכז 2 ודרום. יחדיו, ההספק המותקן של הפרויקט הוא כ-1,600 מגה-וואט ויתפרש על שטח של כ-50 אלף דונם (דומה לשטחה של תל אביב), כשהחלק הראשון בהספק 480 מגה-וואט כבר בנוי ובהליכי חיבור לרשת.
המתקן באינדיאנה, כשתושלם בנייתו, יהיה אחד מפרויקטי האנרגיה המתחדשת הגדולים בארה"ב, שם פועלת דוראל תחת חברת הבת Doral LLC. החלק הראשון בפרויקט, אינדיאנה צפון, כבר הוקם ובימים אלה בתהליך של חיבור לרשת החשמל. ההספק המותקן באינדיאנה צפון הוא 480 מגה-וואט.
ההסכם הראשון עליו חתמה החברה בניהולו של יקי נוימן הוא EPC לתחילת הקמת אינדיאנה דרום ומרכז 1 ו-2. היקף ההסכם עם החברה הקבלנית הוא כ-3.4 מיליארד שקל, כשההספק המותקן הרלוונטי לעסקה הוא 1.1 מיליארד שקל. ההקמה צפויה להתחיל במחצית הראשונה של 2025. לפי דוראל, לחברה יש את מקורות המימון להסכם, כששרק לאחרונה נכנסה קרן הפנסיה ההולנדית APG כמשקיעה לחברה שהכניסה 400 מיליון דולר.
ההסכם השני הוא מימון להקמת שלושת החלקים של פרויקט אינדיאנה (מלבד אינדיאנה צפון). ההסכם כולל מימון בהיקף של 730 מיליון שקל, עם ערבויות בגובה 310 מיליון שקל נוספים להקמת הפרויקטים. הריבית. בחברה צופים שלאחר הקמת הפרויקטים יוחלף המימון במימון לטווח ארוך וכניסה של שותף מס.
ההסכם השלישי הוא שיפור תנאי מכירת החשמל ארוכת הטווח (PPA) מאינדיאנה מרכז 1. החלק בהספק של 360 מגה-וואט, וצפוי להתחיל לפעול מסחרית החל מסוף שנת 2026. ההסכם החדש צפוי להכניס לדוראל 700 מיליון שקל נוספים לאורך 15 שנות פעילות המתקן.