סגור

הראל מציעה לרכוש את מלוא מניות גמלא הראל נדל"ן לפי שווי של 560 מיליון שקל

הראל מחזיקה 17% מגמלא הראל נדל"ן למגורים שמסייעת ליזמי נדל"ן להשלים את ההון העצמי הנדרש באמצעות הלוואות. ההצעה שלה לגמלא גבוהה ב-80% משווי השוק של החברה. אם תושלם העסקה - גמלא תימחק מהמסחר

הראל מציעה לרכוש במזומן את כל מניות גמלא הראל נדל"ן למגורים לפי שווי של 560 מיליון שקל. המחיר גבוה ב-80% משווי השוק של גמלא בבורסה בסוף יום המסחר הנוכחי.
ההצעה שאושרה בדירקטוריון הראל, תחת המנכ"ל הנוכחי ניר כהן, הוצעה לדירקטוריון גמלא לצורך כניסה למשא ומתן לגיבוש הסכם מיזוג משולש הופכי.
נכון להיום, הראל מחזיקה ב-17% מגמלא שפועלת בעיקר בתחום הלוואות המזנין (השלמת הון עצמי) ליזמי נדל"ן. גמלא הפכה ציבורית בשנת 2021 והמחזיקים העיקרים בה פרט לחברת הביטוח הם בעל השליטה אפי שפיטלני (60%) וארפיאס השקעות, כלל ביטוח ומור גמל שמחזיקים כל אחד בין 3% ל-4% מהחברה.
ההצעה בתוקף לארבעה שבועות וכפופה להשלמת בדיקת הנאותות לשביעות רצון החברה ולחתימת הסכם מחייב שיאושר בידי האורגנים המוסמכים של הצדדים. על דירקטוריון גמלא להודיע להראל עד יום שלישי אם הוא מוכן להיכנס עם חברת הביטוח למשא ומתן בתנאי בלעדיות למשך ארבעה שבועות.
נזכיר כי הראל החליטה להגדיל את פעילות בשוק האשראי ולפני כחודש הציעה לרכוש 25% מחברת האשראי החוץ בנקאי מיכמן תמורת 67 מיליון שקל, תוך כוונה להגיע לשליטה תוך שלוש שנים. אם כי הראל החליטה על רקע בדיקת נאותות שביצעה כי לא תממש את העסקה ותשקיע פחות מ-5% בחברה תמורת כ-14 מיליון שקל בלבד.
הראל היא חברת הביטוח השנייה בגודלה בבורסה ונסחרת לפי שווי של 7.4 מיליארד שקל ונמצא בשליטת משפחת המבורגר (47.4%).