הציבור חזר לקניונים וההכנסות של מליסרון משכירות זינקו פי 2
הציבור חזר לקניונים וההכנסות של מליסרון משכירות זינקו פי 2
חברת הקניונים רשמה שיפור ניכר ברבעון השני ביחס למקבילו בשנה שעברה, אז נאלצה לתת הנחות לשוכרים בשל המגיפה; במליסרון מזהים עלייה בפידיונות בקניונים גם ביחס לשנה שקדמה לקורונה; מניית מליסרון קופצת ב-32% מתחילת השנה
הציבור חזר להתנפל על הקניונים, לאחר שנה שלמה של שיבושים מלאי סגרים ומגבלות. חברת הקניונים מליסרון שבשליטת ליאורה עופר (51.5%) רשמה רבעון ללא הפרעות ובו נרשמה עלייה חדה בפדיונות – גם ביחס לרבעון השני שלפני שנתיים, ערב פרוץ המגיפה. ההכנסות משכירות נטו (NOI) זינקו פי 2 ביחס לרבעון המקביל, שכן בתקופה ההיא התפרצה המגיפה במלוא כוחה והוטל הסגר הראשון ובו מגבלות על פעילות הקניונים.
בעלת השליטה ויו"ר מליסרון ליאורה עופר ציינה כי בחברה "רואים עתה מגמה של עלייה בביקושים ובפעילות אף ביחס לתקופת טרום הקורונה, הן במסחר והן במשרדים, כאשר מצבת השוכרים האיכותיים שלנו נשמרה במלואה לאורך תקופת הקורונה".
במהלך הרבעון השני של2021, נרשמה עלייה של 8.5% בפדיונות קניוני מליסרון, לעומת הפדיונות בתקופה המקבילה בשנת 2019, ולמרות 11 ימי לחימה במבצע 'שומר החומות' בחודש מאי השנה. במסגרת העלייה המשמעותית בפדיונות, בלטו במיוחד תחומי האופנה וההנעלה עם גידול של 17% לצד גידול של 9% בתחום עיצוב הבית.
תחומים שבלטו לשלילה היו פעילות הפנאי והמתנות שרשם ירידה של 14% בפדיון ובתי הכלבו שרשמו ירידה של 6%. בסיכום כלל הפדיון, למעט בתי הקולנוע, נרשמה עלייה של 8.5% ברבעון השני ביחס למקבילו לפני שנתיים. במליסרון מציינים כי המגמה החיובית בפדיונות אף המשיכה בחודש יולי.
מניית מליסרון מגיבה בחיוב לתוצאות הכספיות ומטפסת ב-2.2% במסחר בבורסה. שווי השוק המגולם לחברה נאמד ב-10.95 מיליארד שקלים, מה שהופך את מליסרון לחברה ה-13 בגודלה בבורסה התל אביבית לפי שעה. מתחילת השנה עלתה מניית מליסרון במעל ל-32% והיא השלימה זינוק של 76.8% ב-12 החודשים האחרונים.
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון מציין כי החל "ממועד פתיחת הקניונים בחודש פברואר השנה ועד תום הרבעון השני חזרו הקניונים של מליסרון להציג תוצאות מרשימות. אנו מסכמים תקופה זו עם גידול בפדיונות השוכרים, בפרט בתחומי האופנה וההנעלה ועיצוב הבית שבלטו במיוחד. בנוסף, בחודש יוני חזרו גם המסעדות והמזון המהיר להציג לראשונה מתחילת המשבר, עלייה בפדיונות, מה שמעיד על חזרת קהל המבקרים להנות גם מחוויית הבילוי בקניונים בנוסף לקניות".
דמי השכירות נטו של החברה, ה-NOI המיוחס לחלק הבעלים של מליסרון, הוכפלו ברבעון השני של שנת 2021 ל-279 מיליון שקל. הם מעט גבוהים ברמתם מה-NOI ברבעון השני שלפני שנתיים, אז הסתכמו ב-277 מיליון שקל. העלייה ב-NOI נובעת בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהקלות בדמי שכירות לשוכרים בשל משבר הקורונה בסך של כ-148 מיליון שקל, בעוד שברבעון הנוכחי היקף ההקלות עמד על סכום נמוך משמעותית של כ-5 מיליון שקל. ה-NOI השנתי המותאם, כולל הכנסות מחוזים שנחתמו וטרם הניבו באופן שנתי מלא, עומד על כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.
העלייה החדה מדמי השכירות ברבעון השני של 2021 נובעת מהפער בהקלות לשוכרים שצומצמו משמעותית לעומת הרבעון המקביל אשתקד
נתון הרווחיות, הרווח התזרימי התפעולי או ה-FFO, זינק ב-224% ברבעון השני של השנה ל-198 מיליון שקל. הוא גבוה יותר מ-FFO של 180 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019. העלייה ב-FFO, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נובעת בעיקר מהשינוי האמור בהיקף ההקלות שניתנו לשוכרים, מחיסכון בהוצאות המימון כתוצאה מחובות שהחברה מיחזרה בריבית נמוכה יותר ולמרות גידול בהוצאות המיסים השוטפים. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים הקיימים בייזום והמשך מחזור החובות צפוי ה-FFO צפוי לעמוד על כ-1.2 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה, חזרו השיערוכים החיוביים לשחק תפקיד ולהקפיץ את הרווח הנקי. לאחר שהמקרים ההפוכים, בפרוץ המגיפה הובילו לרישום הפסד. מליסרון מסיימת את הרבעון השני עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 344 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של 187 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה, בשיעור של 294 מיליון שקל ברבעון השני הנוכחי, למול ירידה של 310 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מליסרון רכשה את חברת גרופר, בתחום הקופונים (GROO) ומנכ"ל החברה שריד מוסיף כי בדומה לכניסתה של עזריאלי לתחום חוות השרתים, אחד מענפי הנדל"ן המניב הצומחים ביותר כיום, החלה גם מליסרון "להיערך לכניסה לתחום חוות השרתים לקראת הקמת חוות שרתים ראשונה ומקדמת תוכניות בנושא. במקביל ממשיכה החברה להשביח נכסים קיימים בדרך של עירוב שימושים ומקדמת תכנון של פרויקטים של דיור להשכרה. בתחום המשרדים, אנו עדים לביקושים גבוהים בעיקר במרכז הארץ וחווים ביקוש חסר תקדים מצד חברות הייטק גדולות לשטחים להשכרה בפרויקט LANDMARK שרונה".