סגור
האחים יוסי ושלומי אמיר
האחים יוסי ושלומי אמיר (צילום: מורג ביטן)

שופרסל מבקשת לאשר: תגמול שנתי של עד 14 מיליון שקל לאחים אמיר

ענקית הקמעונאות זימנה לתחילת נובמבר אסיפת בעלי מניות לאישור תנאי ההעסקה של הבעלים המשמשים כמנכ"לים משותפים; חבילת התגמול מוערכת מדמי ניהול בגובה של 3 מיליון שקל ומענק שנתי של עד 4 מיליון שקל - לכל אחד מהם

כחצי שנה לאחר שרכשו את השליטה (24.9%) בשופרסל, זימנה ענקית קמעונאות המזון והפארם אסיפת בעלי מניות לתחילת חודש נובמבר. זאת לצורך אישור תנאי העסקה ועלות התגמול השנתית בגובה 14 מיליון שקל של האחים יוסי ושלומי אמיר, המכהנים כמנכ"לים משותפים.
עלות התגמול אותה מבקשת החברה לאשר מורכבת מדמי ניהול בגובה 3 מיליון שקל ומענק שנתי בגובה של עד 4 מיליון שקל לכל אחד מהאחים. לסכומים אלו יתווספו החזר הוצאות, אש"ל ואירוח, כנגד חשבונית. בכפוף לאישור תנאי הכהונה המוצעים, תפקע זכאותו של יוסי אמיר, המשמש כדירקטור, לגמול דירקטורים והוא ישיב לחברה סכומים ששולמו לו בגין התקופה בה יהיה זכאי לתגמול כמנכ"ל.
ועדת התגמול ודירקטוריון החברה נימקו את אישור התגמול בנסיון העסקי, המקצועי, והניהולי הרב בתחום הקמעונאות של האחים. עוד נמסר כי בהתאם לבחינה שנערכה ביחס לתנאי העסקה הניתנים למנכ"ל בחברות בסדר הגודל של שופרסל, בהתחשב בגודלה ובמורכבותה של החברה, פעילותה, והיקף האחריות המוטלת על כל אחד מהמנכ"לים המשותפים, תנאי ההעסקה המוצעים עולים בקנה אחד עם המקובל ביחס לחברות בסדר הגודל של החברה.
הבחינה התייחסה גם לתגמול המצרפי הניתן למנכ"לים משותפים בחברות בסדר גודל דומה בהן מכהנים מנכ"לים משותפים, ולתגמול המצרפי הניתן למנכ"ל ויו"ר דירקטוריון פעיל בחברות בסדר גודל דומה בהן לא מכהנים מנכ"לים משותפים. כן התייחסה לתגמול המצרפי שניתן למנכ"ל ויו"ר דירקטוריון החברה בתקופה בה כיהנו בתפקידים אלו איציק אברכהן כיו"ר ואורי וטרמן כמנכ"ל, ועלות התגמול המצרפית שלהם עמדה ב- 2023 על 15.12 מיליון שקל.
התגמול אותו מבקשת החברה לאשר, הוצע על ידי שופרסל כחודש לאחר רכישת השליטה בחברה תמורת 1.5 מיליארד שקל, אלא שאז אמור היה יוסי אמיר להתמנות ליו"ר דירקטוריון החברה ואילו שלומי למנכ"ל. בתום דיונים עם רשות ני"ע, שהתנגדה למינויים של האחים כיו"ר ומנכ"ל החברה בהחלטת דירקטוריון בלבד. בעקבות כך, ויתר יוסי אמיר על תפקיד יו"ר הדירקטוריון והשניים לקחו על עצמם מגבלות של בעלי שליטה, והתמנו כמנכ"לים משותפים, שפעלו עד כה ללא תגמול.
המענק השנתי שמבקשת החברה לאשר לאחים אמיר יגזר מהרווח הנקי של החברה, לפני מס, בנטרול הוצאות חד פעמיות, כמו הוצאות בגין תוכנית התייעלות, ובנטרול שינוי בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה, ותקרתו תעמוד על 4 מיליון שקל. המענק יינתן לאחים רק בשנה בה הרווח יעמוד מעל 200 מיליון. במדרגה הראשונה, בה הרווח יעמוד על 201-300 מיליון שקל, יזכה כל אחד מהאחים למענק בגובה 1.5 מיליון שקל. אם הרווח יעמוד על 301 מיליון שקל ומעלה יקבלו 2.25 מיליון שקל, מעל 401 יקבל 3 מיליון שקל ומעל 500 מיליון שקל, יגיעו לתקרת המענק בגובה 4 מיליון שקל.
עוד יהיו האחים אמיר זכאים להודעה מוקדמת של שישה חודשים, במהלכה יקבלו את כל תנאי העסקתם, וכן לתקופת הסתגלות של שישה חודשים תחת כל תנאי כהונתם והעסקתם. היחס בין עלות התגמול של האחים, לתגמול הממוצע והחציוני בשופרסל, עומד על 43 ו-52 בהתאמה.
חברי ועדת התגמול שהשתתפו בישיבת הוועדה שאישרה ביום שלישי החולף את תנאי הכהונה הם הדח"צים אלדד אברהם ואיריס שפירא ילון, הדב"תים מיכל ארלוזורוב ומשה אטיאס. חברי דירקטוריון החברה שהשתתפו בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה היום, ובה נדונו ואושרו תנאי הכהונה הם: ארז כלפון, יו"ר הדירקטוריון, הדח"צים אלדד אברהם ואיריס שפירא ילון, הדב"תים פרופ' יצחק שפירא, משה אטיאס, מיכל ארלוזורוב, צילי נוה והדירקטורים חזי צאיג ומשה וינגרטן.
הרבעון השני השנה, שהיה הראשון תחת שליטתם (24.9%) של האחים, הסתיים בתוצאות שיא עבור הרשת. הרווחיות הגולמית (28.5%) והתפעולית (6.6%) הגיעו לגבהים שנחשבים לחריגים בשוק המזון עבור קמעונאית בסדר גודל כזה, שמפעילה 426 סניפים. הרווח הנקי זינק ב־153.8% ועמד על 165 מיליון שקל. צעדי התייעלות שביצע מאז כניסתם, צפויים לבוא לידי ביטוי ברבעונים הבאים, ולתמוך בהמשך שיפור התוצאות.