פולקסווגן רשמה את השנה הגרועה שלה מזה עשור
פולקסווגן רשמה את השנה הגרועה שלה מזה עשור
יצרנית הרכבים מכרה אשתקד 8.3 מיליון מכוניות, ירידה של 7% לעומת 2021; ברקע, הגבלות הקורונה בסין, שיבושים בשרשרת האספקה והמלחמה באוקראינה; שווי השוק של פולקסווגן עומד על 74 מיליארד דולר והיא נסחרת בבורסת פרנקפורט; לפי התחזיות, 2023 צפויה להיות לא פחות מאתגרת
קבוצת פולקסווגן מסכמת את 2022 עם מכירות של 8.3 מיליון מכוניות – המספר הנמוך ביותר בעשור האחרון וירידה של 7% בהשוואה ל-2021.
המחצית השנייה של השנה שחלפה היתה דווקא לא רעה בכלל עם צמיחה של 12% במכירות ביחס לתקופה המקבילה – ועלייה של 14.3% ברבעון הרביעי – ואולם נפילה של 20% במחצית הראשונה פגעה קשות בנתון המסכם של השנה.
בין הגורמים העיקריים שפגעו בתוצאות, לדברי החברה, הסגרים ומגבלות הקורונה בסין, בעקבות מדיניות קוביד אפס שבוטלה רק בחודש האחרון והשיבושים בשרשרת האספקה. גם הפלישה הרוסית לאוקראינה והמלחמה שנמשכת מאז פברואר הובילה לפגיעה במכירות.
בצד המעודד, גם הנתון הנמוך יחסית מותיר את פולקסווגן במקום השני ברשימת היצרניות הגדולות בעולם בעולם הרכב, אחרי טויוטה. החברה היפנית עדיין לא סיפקה נתונים שנתיים אך כבר דיווחה כי עד נובמבר ייצרה 9.5 מכוניות.
בצד הפחות מלהיב, שנת 2023 לפי התחזיות צפויה להיות לא פחות מאתגרת מהשנה שקדמה לה. זאת לנוכח החששות כי האטה כלכלית גלובאלית, ומיתון פוטנציאלי במדינות רבות, יגררו פגיעה מהותית במכירות.
קבוצת פולקסווגן כוללת שורה של מותגי מכוניות, כשתחת פולקסווגן ותחת סקודה החברה מפעילה קווי ייצור למכוניות המיועדות לקהל לקוחות נרחב. במקביל פועלים תחת החברה מותגי היוקרה (פרמיום), בהם אאודי, למבורגיני ובנטלי, המיועדים לקהל מצומצם בהרבה.
החברה ציינה היום כי מותגי היוקרה שלה רשמו שנה טובה בהרבה מהמכוניות בייצור המונים – המכירות במכוניות הפרמיום אמנם ירדו אך בשיעור מתון של 4%, מול ירידה חזקה של 9% ביחס למותגים לקהל הנרחב.