סגור
רני צים על רקע מרכז קניות צים במעלות
רני צים על רקע מרכז קניות צים במעלות (צילום: מאיר אדרי)

חברת הדיור המוגן בית הזהב תיכנס כבעלת שליטה משותפת ברני צים

רני צים מוכר בשלב הראשון 9% מרני צים מרכזי קניות, ומעניק לבית הזהב אופציה לרכישת 16% נוספים - התמורה תהיה בין 110-125 מיליון שקל; צים נקלע לחובות של 150 מיליון שקל; עוד נודע היום כי נכשל מהלך של צים להכניס פעילות לבית ההשקעות פסגות

רני צים מוכר לבית הזהב 9% ממניות חברת "רני צים מרכזי קניות" ומעניק לה אופציה לרכישת 16% נוספים. בתוך כך בית הזהב תהפוך לבעלת שליטה משותפת עם צים בחברה. במידה שבית הזהב תממש את האופציה, התמורה אותה יקבל צים תנוע בין 110 מיליון שקל ל-125 מיליון שקל.
העסקה הראשונה נעשית לפי מחיר מניה של 2.8 שקלים, בעוד מחיר המניה בפתיחת יום המסחר הנוכחי עמד על 2.7 שקלים.
התמורה הראשונית עבור רכישת 9% ממניות צים מסתכמת ב-36.3 מיליון שקל וזו תועבר אליו תוך שני ימי מסחר בלבד. לאחר העסקה ירד צים מאחזקה בשיעור 54.3% ממניות החברה לכדי 45.3%.
במידה שתמומש האופציה לרכישת 16% נוספים, היא תעשה לפי מחיר של 3.03 שקלים והתמורה המתקבלת תעמוד על כמעט 74 מיליון שקל. כך שהתמורה המינימלית היא 110 מיליון שקל. אם כי בית הזהב עשויה לשלם פרמיה נוספת על הפעימה השנייה של העסקה, כתלות בהון העצמי של רני צים מרכזי קניות ובשווי השוק של החברה.
נכון לסוף הרבעון השני של השנה, היקף ההון העצמי של החברה עמד על 712 מיליון שקל. במידה שההון העצמי יגדל בכ-200 מיליון שקל ושווי השוק של המניה יעלה למחיר של 4.13 שקלים, החברה תשלם פרמיה בהיקף של עד 15 מיליון שקל. על רקע ההודעה מניית רני צים מרכזי קניות מזנקת ביותר מ-8% בבורסה ושווי השוק שלה עולה לכמעט 400 מיליון שקל.
בית הזהב עוסקת בניהול ותפעול בית דיור מוגן והשכרת מבנים מסחריים בישראל. מניית בית הזהב נופלת 7% בבורסה. בעלי השליטה בחברה הם בעלי השליטה הם גולן רובינשטין ואחיו (30%) ויונל כהן ושותפו (30%). הצמד יחבור לצים לאחר שהאחרון נקלע לחובות בהיקף של כ-150 מיליון שקל לנוכח הפסדים מצטברים בעסקיו האחרים ובמרכזי קניות עצמה.
על מנת להקטין את המינוף ביקש צים להנפיק אג"ח של החברה הפרטית שבבעלותו ובאמצעותה הוא מחזיק במניות רני צים מרכזי קניות. אולם המהלך האמור מתייתר לנוכח העסקה עם בית הזהב. בנוסף נודע היום כי מהלך מקביל של צים להכניס פעילות לפסגות, בית ההשקעות לשעבר שהיום נותר ללא פעילות, נכשלה. פסגות הודיע כי מזכר ההבנות למכירת מניות פסגות לרובו-טים אחזקות כשלה.