סגור

יותר תאונות, יותר גניבות רכב - רווחי ביטוח ישיר ירדו ב-38%

חברת הביטוח הדיגיטלית, שסיימה את הרבעון השלישי עם רווח של 47.5 מיליון שקל, ציינה כי המשבר בשרשרת האספקה ייקר מאד את שוק החלפים - לדבריה ההתייקרות הובילה לעלייה משמעותית בהיקף הגניבות

העלייה בשכיחות התאונות בכבישים וגניבות הרכב הכבידה על התוצאות הכספיות של איי.די.איי (ביטוח ישיר) בסיכום הרבעון השלישי. הרווח הנקי של חברת הביטוח הדיגיטלית ירד ב-38% ל-47.5 מיליון שקל, לעומת 76.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
ביטוח ישיר, בהובלת קובי הבר, עוסקת בעיקר בביטוחי רכב - נכון ל-2020 זוהי החברה עם נתח השוק הגדול ביותר בתחומי הביטוח המקיף וצד ג', 12.7%. הנתח שלה בביטוחי חובה הוא מעט נמוך יותר, 9.1%. בשני התחומים שייכים לענף הביטוח האלמנטרי, שבו הציגה ירידה רבעונית של 66% ברווח, ל-24 מיליון שקל (לעומת 71 מיליון שקל בתקופה המקבילה).
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל ביטוח ישיר קובי הבר
מנכ"ל ביטוח ישיר קובי הבר
מנכ"ל ביטוח ישיר קובי הבר
(צילום: כפיר סיוון)

החברה מסבירה את הירידה ברווח בתחום בסגר השני שחל ברבעון השלישי של 2020, שגרר כמובן ירידה משמעותית בהיקפי הנסיעה והתאונות. החזרה לכבישים שהקפיצה את מספר התאונות בהשוואה לרבעון המקביל הובילה בהתאם לפגיעה בשורת הרווח.

לשחיקה גרמה כאמור גם העלייה במספר הגניבות: לפי נתוני חברת איתוראן, נרשמה ברבעון השלישי עלייה של 32% בגניבות הרכב - בביטוח ישיר מייחסים את העלייה להתייקרות המשמעותית של החלפים לרכבים (בשל הפגיעה בשרשרת האספקה), שמעודדת את הגניבות.
ירידה נרשמה גם בשורת ההכנסות של ביטוח ישיר: סכום הפרמיות עמד ברבעון השלישי על 584 מיליון שקל לעומת 612 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – נסיגה של יותר מ-5%. החברה מסבירה כי הירידה נובעת ממהלך טיוב התיק (כלומר לא לחדש עבור לקוחות בעייתיים חוזה שנתי) ורצונה של החברה להקטין את נוכחותה בענף ביטוח החובה שמחירו הקבוע, כפי שנקבע על ידי רשות שוק ההון ב-2016, אינו מצדיק את הסיכון.