לקראת הנפקתה, ריוויאן חושפת הפסד של כמעט מיליארד דולר
לקראת הנפקתה, ריוויאן חושפת הפסד של כמעט מיליארד דולר
ההפסד של יצרנית הרכב החשמלי, בה משקיעות חברות אמזון ופורד, מתייחס למחצית הראשונה של השנה; בתקופה המקבילה אשתקד עמד על 377 מיליון דולר
חברת הרכב החשמלי, ריוויאן (Rivian Automotive), בה משקיעות אמזון ופורד, חשפה הפסד של כמעט מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, כך לפי התשקיף להנפקה הראשונית לציבור בוול סטריט שהגישה החברה אתמול (ו').
החברה השקיעה באגרסיביות בהגברת הייצור של כלי הרכב החשמליים שלה, כולל הטנדר היוקרתי שלה R1T שהושק בחודש שעבר וגבר על תחרות מצד יריבות מבוססות יותר כמו טסלה, ג'נרל מוטורס ופורד.
לפי CNBC, לריוויאן היו כ-48,390 הזמנות מוקדמות למשאיות ה-R1T שלה ולרכבי שטח מסוג R1S בארה"ב ובקנדה החל מחודש שעבר.
החברה נוקטת בימים אלה באסטרטגיה דו-מסלולית: יצור טנדרים חשמליים למשלוח לחברת אמזון ופיתוח מותג טנדר ורכבי שטח חשמליים המיועדים לאנשים אמידים.
אמזון הזמינה 100 אלף ממשאיות המשלוח החשמליות של ריוויאן כחלק מהמאמץ הרחב של ענקית המסחר האלקטרוני לצמצם את פליטת המזהמים על ידה.
בנוסף הודיעה ריוויאן כי מניותיה בנאסד"ק ייסחרו תחת האותיות "RIVN".
החברה נוסדה בשנת 2009 על ידי אר.ג'יי סקארינג' (R. J. Scaringe) תחת השם "מיינסטרים מוטורס", ושינתה את שמה לריוויאן בשנת 2011. השם נגזר מנהר האינדיאן (Indian River) בפלורידה, בו סקארינג' נהג להשתתף במירוצי סירות כנער.
סקארינג' אמר כי החברה תעביר 1% ההון המניות לתוכנית הסביבתית שלה בשם "לנצח" (Forever) שמטרתה לסייע בהתמודדות עם שינויי האקלים ובשמירה על שטחי בר ומקורות מים.
ריוויאן, שהגישה לרשויות באוגוסט באופן חסוי את המסמכים לקראת ההנפקה, טרם קבעה תנאים למהלך. עם זאת, רויטרס דיווחה בספטמבר כי היא עשויה לבקש להנפיק לפי הערכת שווי של כמעט 80 מיליארד דולר, ותגייס עד 8 מיליארד דולר בהנפקה שלה.
במהלך ששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, ההפסד הנקי של ריוויאן התרחב ל-994 מיליון דולר לעומת 377 מיליון דולר בשנה קודם לכן, כך לפי נתוני החברה המופיעים במסמכים שהגישה.
מורגן סטנלי, גולדמן זאקס וג'יי.פי מורגן הם החתמים המובילים בהנפקה המתוכננת של ריוויאן.