מתרגלים למלחמה: הישראלים חזרו לנפוש באילת, בריל הפחיתה את המבצעים
מתרגלים למלחמה: הישראלים חזרו לנפוש באילת, בריל הפחיתה את המבצעים
הקניונים בקריית שמונה עדיין סגורים, אבל מלחמת חרבות ברזל מצמצמת את ההשפעה שלה על החברה שמפעילה בין היתר את חנויות גלי, ניין ווסט ונאוטיקה; צמיחה של 9% במכירות הזניקה את הרווח הנקי של בריל ל-8 מיליון שקל לעומת 163 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד
ההשפעות של מלחמת חרבות ברזל על הקמעונאים הולכות ומצטמצמות. הישראלים שממעטים לטוס לחו"ל מאז תחילת המלחמה חזרו לנפוש באילת, לאחר שהמפונים עזבו את בתי המלון בעיר.
מלבד חנויות בקניונים בקריית שמונה שסגורות מתחילת המלחמה ואין צפי לפתיחה מחודשת שלהן, כלל חנויות האופנה פועלות כסדרן והישראלים שנשארו בארץ מבצעים את הקניות בישראל ולא בחו"ל. כל אלו הובילו למגמת התאוששות עם צמיחה של 9% במכירות חברת האופנה בריל ברבעון השני של שנת 2024. הרווח הנקי של החברה זינק ל-8 מיליון שקל לעומת 163 אלף שקל ברבעון המקביל.
תוצאות הרבעון הושפעו לחיוב ממכירות חג פסח שחל באפריל והוביל לעלייה של 6.3% בפדיון החנויות הזהות של בריל. חברת האופנה הגדילה גם את המכירות הסיטונאיות במקביל לעלייה במכירות אתרי האינטרנט שלה.
בריל, שמפעילה את הרשתות גלי, ניין ווסט, לי קופר, טימברלנד ונאוטיקה, סיימה את הרבעון השני עם מכירות של 154 מיליון שקל, זאת לאחר שברבעון הקודם נאלצה לבצע מבצעים מסיביים כדי למכור מלאי שלא הצליחה למכור ברבעון הרביעי של 2023, שבו פרצה המלחמה.
בריל שמרה חלק מהמלאי, בהיקף 10 מיליון שקל, שלא נמכר ברבעון הרביעי אשתקד וצפויה למכור אותו בחורף הקרוב. בהתאם, החברה תקטין הזמנות מלאי לחורף 2024.
המבצעים העמוקים ברבעון הראשון פגעו לחברה ברווחיות הגולמית אך ברבעון השני היא הקטינה את כמות המבצעים לצרכן וכך שיפרה את שיעור הרווח הגולמי ל-55.4% לעומת שיעור של 54.3% ברבעון המקביל.
השיפור במכירות הגדיל את הרווח התפעולי של בריל פי 2.5 והוא הסתכם ב-14 מיליון שקל ברבעון השני. שיעורו מהמכירות עלה ל-9% לעומת 3.9% ברבעון מקביל.