סגור

בזכות הליסינג התפעולי: שלמה אחזקות הכפילה את הרווח ב-2021

הרווח הנקי זינק ל-576 מיליון שקל, והקבוצה אף החליטה על חלוקת דיבידנד של 220 מיליון שקל לבעלי המניות, כלומר המשפחה, משום שזו חברת אג"ח שכל מניותיה בידי המשפחה; רוב הרווחים הגיעו מהליסינג התפעולי בין היתר כתוצאה מגידול בצי המושכר

שנה חזקה לקבוצת שלמה אחזקות שבשליטת משפחת שמלצר. הקבוצה סגרה את 2021 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 576 מיליון שקל. הקבוצה אף החליטה על חלוקת דיבידנד של 220 מיליון שקל לבעלי המניות, כלומר המשפחה, משום שזו חברת אג"ח שכל מניותיה בידי המשפחה.


לרווח זה מצטרף רווח נקי של 12 מיליון שקל שהציגה אתמול הזרוע התעשייתית של משפחת שמלצר, אפקון תעשיות, בסך של 121 מיליון שקל. בראש אפקון עומד ישראל רייף חתנה של עתליה שמלצר, ובראש שלמה אחזקות עומד אסי שמלצר, הבן. שמלצר הודיע על חלוקה של 4,000 שקל בונוס לכל עובדי החברה בעלי ותק של שנה.

1 צפייה בגלריה
אסי שמלצר יו"ר קבוצת שלמה
אסי שמלצר יו"ר קבוצת שלמה
אסי שמלצר יו"ר קבוצת שלמה
(עזרא לוי)

הרווח הנקי של קבוצת שלמה למעשה יותר מהוכפל מ-247 ל-576 מיליון שקל, כשההכנסות של חברת האחזקות הגיעו ל-4.618 מיליארד שקל לעומת 3.879 מיליון שקל.
תחום הליסינג התפעולי היה הגורם המרכזי לרווחים עם 502 מיליון שקל לפני מס לעומת 265 מיליון שקל ב-2020, כתוצאה מגידול בצי המושכר, ושיפור ברווחיות במכירת כלי הרכב ומשיפור תפעולי.
השכרת רכבים לזמן קצר הניבו רווח של 88 מיליון שקל (17 מיליון שקל בלבד ב-2020 שנת הקורונה), וממכירות הרכב נרשם רווח של 36 מיליון שקל.
שלמה ביטוח תחת טובי שמלצר הרוויחה 165 מיליון שקל לעומת 70 מיליון ב-2020. שלמה ביטוח ביקשה לצאת להנפקה במהלך השנה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, אבל נסוגה אחרי שהשוק תימחר אותה מעט פחות. הרווח השנתי שרשמה יכול להחזיר אותה למסלול ההנפקה.
הרווח בא לביטוי גם בתנאי התגמול של בכירי הקבוצה. עלות שכרו של אסי שמלצר עמדה על 9.35 מיליון שקל (כולל 5.6 מיליון שקל מענק) בשנת 2021. אייל גור המנכ"ל קיבל שכר בעלות של 8.97 מיליון שקל, סמנכ"ל הכספים אייל בן יוסף 8.94 מיליון שקל (לשניהם 6 מיליון שקל מהסכום הינו מענק). אם המשפחה ורעייתו של המייסד שלמה שמלצר ז"ל, עתליה שמלצר המשמשת כנשיאת החברה קיבלה שכר בעלות 4.5 מיליון שקל, ואורי אומיד מנכ"ל שלמה ביטוח קיבל שכר בעלות 3.6 מיליון שקל. סה"כ הסתכם שכרם של חמשת הבכירים במונחי עלות ב-36 מיליון שקל.
תחום הליסינג התפעולי היה הגורם המרכזי לרווחים עם 502 מיליון שקל לפני מס לעומת 265 מיליון שקל ב-2020, כתוצאה מגידול בצי המושכר, ושיפור ברווחיות במכירת כלי הרכב ומשיפור תפעולי
אסי שמלצר אמר כי "הישגיה העסקיים של הקבוצה הן תוצר ישיר של עבודת צוות מאומצת של כלל עובדי הקבוצה ומנהליה וכן, של אסטרטגיה והיערכות מתאימה בתקופת הקורונה. אני סמוך ובטוח כי בזכות יעדיה של הקבוצה לצד ההתמקצעות רבת השנים שלה בענף, תמשיך קבוצת שלמה לצמוח בפעילות הליבה והמוצרים המשלימים שלה, לצד המשך צמיחה והתרחבות לאפיקים חדשים".
כאמור גם אפקון רשמה שנה חזקה כשהרוויחה 121 מיליון שקל לעומת 15 מיליון שקל ב-2020. החברה שבראשה עומד ישראל רייף, ומנוהלת בידי ירון קריסי, החליטה על דיבידנד של 25 מיליון שקל. מגזר הפרוייקטים הוביל את התוצאות עם הכנסות של 1.49 מיליארד שקל בשנה.