כך הפכה מניית הרשת החברתית של טראמפ למדד המתיימר לחזות את תוצאות הבחירות
כך הפכה מניית הרשת החברתית של טראמפ למדד המתיימר לחזות את תוצאות הבחירות
הרשת החברתית של טראמפ רשמה ברבעון השני הכנסות של 840 אלף דולר והפסד של 16.4 מיליון דולר. זה לא הפריע למנייתה לרשום זינוק של 105% מתחילת השנה. מנקודת השפל כשקמלה האריס הובילה ועד ניסיון ההתנקשות בטראמפ שהקפיץ אותה: כך משקפים מהלכי המניה את הערכות השוק לסיכויי הניצחון של טראמפ בבחירות
האם הברומטר האמיתי של הבחירות בארה"ב מסתתר בוול סטריט? לפי כתבה שפורסמה באתר "מארקט ווטש", ביצועי מניית טראמפ מדיה - הרשת החברתית של הנשיא לשעבר - עשויים לנבא את תוצאות הבחירות ב-5 בנובמבר.
נכון לעכשיו, שוק ההון מחייך למניית הנשיא לשעבר: אתמול (ד') השלימה מניית טראמפ מדיה ראלי שכלל רצף עליות של שלושה ימים. טראמפ מדיה, המפעילה את הרשת החברתית Truth Social, נתפסת בוול סטריט כמעין פרוקסי של מועמדות דונלד טראמפ לנשיאות, והנשיא לשעבר מחזיק בשליטה בחברה עם נתח של כ-57% ממניותיה.
טראמפ מדיה היא מעין "מניית מם" (meme stock) ונסחרת יותר על בסיס תפיסות השוק לגבי מועמדות טראמפ מאשר על בסיס הנתונים הפונדמנטליים של החברה, שנותרה קטנה והפסדית, עם הכנסות של פחות מ-840 אלף דולר ברבעון השני והפסד רבעוני של 16.4 מיליון דולר.
המניה הגיעה לשיא של 52 שבועות (79.38 דולר) ב-26 במרץ, לאחר שהפכה לציבורית דרך מיזוג עם חברת ה-SPAC הייעודית Digital World Acquisition Corp.
מאוחר יותר הגיעה החברה לשפל של 52 שבועות (11.75 דולר) ב-24 בספטמבר. באותו יום, סיכויי הזכייה של המועמדת הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, עמדו על 52.1%, לעומת 46.4% לטראמפ, על פי ממוצע הימורי הבחירות של RealClearPolitics.
מאז, מניית הרשת עלתה ביותר מ-180%, במקביל לעלייתו של טראמפ בהימורי הבחירות. שלשום, סיכויי טראמפ לנצח בבחירות טיפסו ל-60.9%, לעומת 37.9% להאריס.
בשבועות האחרונים, מניית טראמפ מדיה קיבלה דחיפה מאירועים ספציפיים, כמו הופעתו של מנכ"ל טסלה אלון מאסק לצד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה ב-5 באוקטובר. על רקע זה, המניה עלתה ב-16 מתוך 22 ימי המסחר האחרונים. המניה זינקה גם בעקבות ניסיון ההתנקשות הכושל בטראמפ ב-13 ביולי.
תנועת המניה של טראמפ מדיה אינה משקפת את הנתונים הפונדמנטליים של החברה. ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני, היא דיווחה, כאמור, על הפסד נקי של 16.4 מיליון דולר. החברה ציינה שכמחצית מההפסד הורכב מהוצאות משפטיות, כולל עלויות הקשורות למיזוג עם Digital World Acquisition Corp.
אתמול (ד') הודיעה החברה כי השיקה אפליקציה עבור טלוויזיות Fire TV של אמזון לגישה לפלטפורמת הסטרימינג Truth+, יום לאחר שהשיקה אפליקציה לטלוויזיות אנדרואיד.
מניות החברה עלו מתחילת השנה ב-105.2% - פי 5 מהביצועים של מדד S&P 500 שרשם עלייה של 21.5% במהלך 2024.