סגור
טונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוסטונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוס דיפלומט
מוצרים של דיפלומט: טונה סטארקיסט, קפה ג׳ייקובס, עוגיות לוטוס (צילומים: מירב קריסטל, שאטרסטוק)

הרבעון של דיפלומט: העלתה מחירים ומחלקת דיבידנד של 20 מיליון שקל

הייבואנית העלתה בישראל מחירים במאי בהיקף של עד 15%; מכרה את שטח מפעל הטונה סטארקיסט בטירת הכרמל ב-63 מיליון שקל, ורשמה רווח הון של 48 מיליון שקל; משום כך רשמה ברבעון השני רווח נקי לבעלי המניות של 56 מיליון שקל, זינוק של פי 3.5

ענקית הייבוא וההפצה, חברת דיפלומט, חתמה את הרבעון השני של שנת 2024 עם עלייה בהכנסות וברווחים. רווחי החברה צמחו בעקבות מכירה שביצעה בתחילת השנה של שטח מפעל הטונה סטארקיסט בטירת הכרמל שסגרה. מאז עברה דיפלומט לייבא את מוצרי טונה סטארקיסט מחו"ל.
דיפלומט מכרה את השטח בתמורה ל-63 מיליון שקל ורשמה רווח הון של 48 מיליון שקל, שהקפיץ את הרווח התפעולי והנקי ברבעון. בשורה תחתונה סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי לבעלי המניות של 56 מיליון שקל, לעומת רווח של 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל.
גם בנטרול רווחי ההון ממכירת הקרקע, נהנתה החברה מעלייה ברווחים כתוצאה מהשיפור במכירות. דיפלומט רשמה ברבעון השני עלייה של 6% במכירות שהסתכמו ב-863 מיליון שקל ומיוחסת לפעילויות של החברה בישראל ובחו"ל.
בישראל צמחו המכירות ל-499 מיליון שקל לעומת 481 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה. דיפלומט מסבירה את העלייה בגידול אורגני וכניסה של מותגים חדשים לישראל וכן בעליה במכירות בדרום אפריקה וקפריסין שקוזזה בירידה במכירות בדרום אפריקה וניו זילנד.
לכך יש להוסיף את עליית המחירים שביצעה החברה בישראל בחודש מאי האחרון, בהיקף של עד 15%, שהשפיעו על העלייה במכירות. את המהלך של עליית המחירים הסבירה החברה באותה העת בהעלאות המחירים שביצעו חלק מהספקים שלה במהלך 2023 וחלקם במהלך 2024 וכי מאז פרוץ המלחמה היא ניסתה למנוע עליית מחירים מצד הספקים ובשל כך נשחקה הרווחיות הגולמית על חלק מהמוצרים שהיא מוכרת.
בין מוצרי דיפלומט שהתייקרו: שוקולד מילקה, מוצרי אוראו, דיגני בוקר קלוגס, פרינגלס, מוצרי היינץ, קפה ג'ייקובס, אבקות כביסה אריאל וטייד ועוד.
דיפלומט לא הושפעה עד כה מהחרם הטורקי שמונע יבוא מטורקיה לישראל. החברה מציינת כי לחרם הטורקי אין השפעה מהותית עליה בטווח המיידי. זאת מכיוון שיש לה היקף מלאי מספיק וכן היא מצאה פתרונות חלופיים לייבוא מטורקיה, כגון פתרון קבוע של החברה מול הספק העיקרי שלה, אשר נותן מענה יציב לייבוא, כך שאין חשש לפגיעה מהותית בתוצאות החברה. עם זאת, מציינת דיפלומט כי היא ממשיכה לעקוב ולבחון את השפעות החרם בטווח הבינוני והרחוק.
העלייה במכירות השפיעה על הרווח הגולמי ברבעון שצמח ב-2.8% ועמד על 182 מיליון שקל. אך למרות זאת, הרווחיות הגולמית של החברה נשחקה מ-21.8% ל-21.1% בשל עלייה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות שכר. דיפלומט ניסתה להתמודד עם העלייה הזו בכך שקיזזה את הוצאות הפרסום.
בעקבות מכירת הקרקע בטירת הכרמל זינק הרווח התפעולי של דיפלומט ב-151% והסתכם ב-83 מיליון שקל. בנטרול רווחי ההון מהמכירה הרווח התפעולי של דיפלומט עלה ב-2 מיליון שקל בלבד כתוצאה מהעלייה ברווח הגולמי.