סגור

פייבר רוכשת את סטוק טאלנט הישראלית ב-95 מיליון דולר

החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמה לעסקים שעוזרת בניהול עבודה מול פרילנסרים - גם כאלה שאינם עובדים באופן מקוון

אמוק המיזוגים והרכישות בהייטק הישראלית לא פוסק. חברת פייבר הודיעה היום (ג') על רכישת Stoke Talent מתל אביב תמורת 95 מיליון דולר.

החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמה לעסקים שעוזרת בניהול עבודה מול פרילנסרים. המערכת מאפשרת גיוס, קליטה, תשלום וניהול תקציבים וחשבוניות של פרילנסרים. בכך היא אמורה לאפשר לפייבר להרחיב את הפתרון שלה לחיבור בין מעסיקים לפרילנסרים - מערכת אשר עד כה לא טיפלה בהיבטי ביצוע התשלום לפרילנסרים.
כמו כן הרכישה תוסיף לפייבר יכולת טיפול בפרילנסרים שהעבודה מולם היא ב"אוף ליין", לאחר שעד היום התמקדה בפרילנסרים שעובדים בצורה מקוונת מול מזמיני העבודה. שוק האוף ליין עדיין גדול הרבה יותר, ו-95% מהפעילות בין פרילנסרים לארגונים מתבצעים באופן לא מקוון. העסקה תאפשר לפייבר להיכנס לארגונים גדולים יותר, שכבר יש להם צי מסוים של פרילנסרים. עד כה היא התמקדה בחברות קטנות יחסית.
סטוק טאלנט הוקמה ב-2019 על ידי שחר ארז וחיליק פז, ומעסיקה היום 30 עובדים במשרדיה בתל אביב. ארז מכהן כמנכ"ל החברה, ופז הוא סמנכ"ל הטכנולוגיה.
החברה גייסה עד היום 20 מיליון דולר בשני סבבים, האחרון שבהם ביוני השנה, שבו גייסה 15 מיליון דולר מקרנות הון הסיכון באטרי ו-TLV פרטנרס. TLV פרטנרס הובילה גם את גיוס הסיד של 5 מיליון דולר בחברה. סטוק התמקדה עד עתה בשוק המקומי, ועם לקוחותיה נמנות חברות הייטק ישראליות, כגון טריפאקשנס, סימילרווב וגם ורביט.

1 צפייה בגלריה
מיכה קאופמן מנכ"ל Fiverr
מיכה קאופמן מנכ"ל Fiverr
מיכה קאופמן, מנכ"ל Fiverr
(צילום: עומר הכהן )
הרכישה של סטוק טאלנט היא השנייה שפייבר מבצעת בחודש האחרון. בתחילת אוקטובר היא הודיעה על רכישת Creativelive, שמאפשרת ללמוד קורסים אונליין, כדי לרכוש כישורים חדשים. לחברה הנרכשת יש 2,000 קורסים שונים ו-10 מיליון משתמשים. הרכישה הקודמת היתה קטנה מאוד במונחים כספיים והיקפה לא פורסם.
המשקיעים לא התלהבו במיוחד מהרכישה של פייבר אתמול, ומנייתה נסחרת בניו יורק בירידה של 3.7% (נכון ל-18:00). מתחילת השנה איבדה מניית פייבר קרוב ל-30%, כך שהחברה נסחרת כעת בשווי של 6 מיליארד דולר.
פייבר אמורה לפרסם בשבוע הבא את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. את הרבעון הקודם סיימה עם הכנסות של 75.3 מיליון דולר, ששיקפו צמיחה שנתית של 60%. במועד הפרסום העריכה כי ברבעון השלישי הקצב יואט, והיא תדווח על הכנסות של כ-70 מיליון דולר וקצב צמיחה שנתי של כ-30%.