סגור
צ'יפס פרינגלס קלנובה
פרינגלס (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

מיזוג מתוק-מלוח: מארס רוכשת את יצרנית פרינגלס ב-36 מיליארד דולר

במסגרת העסקה הגדולה ביותר בסקטור המזון הארוז, היצרנית של ממתקים כמו M&M, סניקרס וסקיטלס תרכוש את חברת קלנובה ותיקח על עצמה גם חוב של 6 מיליארד דולר

ענקית הממתקים מארס הודיעה היום (ד') על רכישת חברת המזון קלנובה (Kellanova), היצרנית של חטיפים כמו פרינגלס ופופ טארטס, עבור קרוב ל-36 מיליארד דולר. העסקה היא עסקת מזומן, כאשר העסקה הגדולה ביותר עד כה בתחום הייתה הרכישה של מארס את מותג המסטיקים ריגלי ב-2008 ב-23 מיליארד דולר.
מארס, היצרנית של ממתקים פופולריים כמו M&M, סניקרס וסקיטלס, תשלם 83.50 דולר לכל מניה של קלנובה, כך לדברי אנשים המעורים בנושא. ביום שלישי סגרה מניית החברה על מחיר של 74.50 דולר. עוד הוסיפו כי מארס תיקח על עצמה חוב של 6 מיליארד דולר במסגרת העסקה. המחיר מפתיע גם בהתחשב בהאטה הכללית במכירות הממתקים על רקע מודעות בריאותית גבוהה יותר של הצרכנים והאינפלציה.
עם זאת, נראה שקלנובה הצליחה להימנע מההאטה הזו, והיא העלתה את תחזית המכירות השנתית שלה לאחר שמוקדם יותר החודש דיווחה על הכנסות גבוהות מהתחזיות. החברה, הנסחרת בבורסת ניו יורק, נוצרה ב-2023 בעקבות ההחלטה של קלוג לפצל את עסקי דגני הבוקר ועסקי החטיפים.
מארס, הנחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם שבבעלות משפחתית, דיווחה על מכירות שנתיות של יותר מ-50 מיליארד דולר ומעסיקה 150 אלף עובדים. כך שהעסקה המתגבשת קרוב לוודאי שתתמודד מול ביקורת הגבלים עסקיים מחמירה. באופן כללי, בממשל ביידן פעלו באגרסיביות נגד מיזוגים ורכישות.
הרכישה של קלנובה תרחיב את הנוכחות של מארס בשוק החטיפים המלוחים והקרקרים. בארבע השנים האחרונות ביצעה מארס מספר רכישות, ביניהן של נייצ'ור בייקרי וטרו פרו וחזאת על מנת להרחיב את העסקים שלה. מלבד חטיפים וממתקים, החברה מוכרת גם מוצרי מזון ומזון לחיות.