הפעם אין הטבות קורונה: ההכנסות והרווח של המשביר נחלשו ברבעון
הפעם אין הטבות קורונה: ההכנסות והרווח של המשביר נחלשו ברבעון
רשת בתי הכלבו סיכמה את הרבעון השני עם ירידה של 2% במכירות ל-229 מיליון שקל, הרווח הנקי צנח ב-70% ל-2.8 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל - אז נרשמה לטובת החברה הנחת ארנונה בסך 4.3 מיליון שקל בשל סגר קורונה
המשביר לצרכן סיימה את הרבעון השני לשנת 2023 עם ירידה במכירות וברווח הנקי.
עיתוי חג הפסח, שעיקר השפעתו על המכירות היתה בחודש מרץ 2023, פגע במכירות המשביר שירדו ב-2% והסתכמו ב-229 מיליון שקל. הפדיון הכולל בחנויות הזהות של רשת בתי הכלבו (סניפים שהיו פתוחים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל אשתקד, המשמש להשוואה) ירד ב-2.8% ברבעון.
הרווח הגולמי של החברה, שמפעילה 35 חנויות כלבו, נותר זהה ועמד על 108 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות השתפר ל-47.5% לעומת 46.4% ברבעון מקביל אשתקד, בעיקר על רקע שינוי המודל העסקי של מעבר משיטת הקונסיגנציה (תשלום לספקים עבור פריטים שהחברה הצליחה למכור) לרכישת הסחורה בבעלות המשביר, ומשיפור תנאי הסחר שלה אל מול הספקים.
במקביל לעליה של 10% בהוצאות המכירה והשיווק של המשביר ל-82 מיליון שקל, הופסקו הטבות הקורונה שקיבלה ברבעון מקביל אשתקד. ברבעון השני של 2022 נרשמה לטובת החברה הנחה בגין ארנונה בסך 4.3 מיליון שקל בשל סגר קורונה. ברבעון הנוכחי לא נהנתה החברה מהטבות ובנוסף עלו הוצאות התפעול שלה בעקבות עליית שכר המינימום שנכנסה לתוקף באפריל. אלו השפיעו לרעה על הרווח התפעולי שירד ב-32% ל-17 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-7.5% מהמחזור לעומת 11%ברבעון מקביל שנה שעברה.
בשורה תחתונה נפל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של המשביר ב-70% ועמד על 2.8 מיליון שקל.
בשנתיים האחרונות צמצמה המשביר את שטחי הסניפים שלה ב-9% במטרה לחסוך בשכר דירה, ארנונה ושכר עבודה. בעקבות שינוי המודל העסקי של החברה בשנתיים האחרונות, שבמסגרתו עברה לרכישת מלאי במקום מכירה בקונסיגנציה, גדל המלאי של המשביר ועימו ההוצאות הלוגיסטיות.
החברה בוחנת הקמת מרלו"ג חיצוני במקום שטחי האחסנה בסניפים, שמייקרים לה את שכר הדירה. היקף המלאי שלה המשביר עלה ב-11% ונכון ליוני 2023 עומד על 185 מיליון שקל, בעקבות פריסת המותג קנת' קול ומוצרי ספורט בסניפים.
ברבעון השני פתחה החברה חנות נפרדת ראשונה למותג האופנה קנת' קול בקניון הזהב בראשון לציון ובוחנת אפשרות להקים זרוע סיטונאות למותג שתשווק אותו לזכייני המותג בעולם.
המשביר מנהלת מו"מ לקבלת זכיון ייצור והפצה של המותג באירופה והמזרח התיכון, ודיווחה כי היא בוחנת הקמת סניפים בגודל 800 מ"ר במודל עסקי חדש שיכללו את המותג קנת' קול, מותג ההלבשה התחתונה ETAM ומוצרי קוסמטיקה. המודל הנבחן יופעל על ידי זכיינים תפעוליים והחנויות ייפתחו במיקומים שבהם לא קיימים סניפים של המשביר.